Food

5 gezonde ontbijtjes die je ook kunt maken als je géén keukenprinses bent

Ben jij geen keukenprinses, maar wil je wel eens meer dan een boterhammetje met kaas in de ochtend? Onderstaande ontbijtjes zijn gezond en foolproof. Zelfs voor jou!

1. Overnight Oats
Makkelijker dan dit wordt het niet. Vul een schaaltje of mason jar voor de helft met havermout of muesli en giet hier melk, sojamelk, amandelmelk of yoghurt overheen. Laat dit een nachtje in de koelkast staan en voeg er ‘s ochtends vers fruit, chocolate chips, chiazaden, noten of andere ingrediënten aan toe. Wil je het nu eten? Kook het dan in een pannetje of zet het een minuut in de magnetron.

4a51c3b8e5d48bb27e01f3f2c68044ba

2. Avocado toast
Lekkerder dan dit wordt het niet, als je het aan ons vraagt. Snijd een rijpe avocado doormidden, haal de pit er uit en lepel deze uit. Vervolgens prak je de avocado op je geroosterde brood. Voeg zout en peper naar smaak toe en you’re good to go! Met een eitje er bovenop is je maaltijd al helemaal compleet. Je kunt je toast overigens ook beleggen met andere makkelijke, maar overheerlijke combinaties. Denk aan aardbeien met honing, mozzarella en basilicum of pesto, of geitenkaas en walnoten.

avocado

3. Smoothies
Gooi fruit en groenten bij elkaar in de blender en meng dit tot een glad geheel. Voeg om het geheel wat dunner en romiger te maken wat yoghurt of (amandel)melk toe. Tip: prepareer op een vrije dag zakjes gesneden fruit en bewaar deze in de vriezer, zodat je deze ‘s ochtends vlug kunt pakken. Of koop wat doosjes bevroren fruit in de winkel. Scheelt een hoop tijd!

785580ba4241d83623eb71720599d346

4. Yoghurt met granola en compote
Koop yoghurt uit een pak of bak zonder toevoegingen. Deze toevoegingen doe je namelijk zelf! Denk aan noten, honing, granola, compote, fruit en zaden. Zo zorg je ervoor dat je jouw ontbijtje echt gezond en voedzaam houdt. En ontzettend makkelijk, natuurlijk.

d31ebf1e20c62fb3a195a66bcd8279eb

5. ‘Koekjes’ van appel, pindakaas en nootjes
Super lekker! Het recept vind je hier.

APPLE-COOKIES-from-Rachel-Schultz-4