Anne-Margreet
Anne-Margreet Health 22 feb 2016

8 cardio workouts die weer eens wat anders zijn dan die eeuwige loopband

1. Barre Workout
Door de snelle herhalingen en korte bewegingen breng je je hartslag omhoog, terwijl je je lichaam strakker en sterker maakt.

2. Hot Yoga
Tijdens deze rustgevende workout wordt je lichaam op de proef gesteld met hoge temperaturen, maar je spieren en gewrichten worden niet zo belast als bij hardlopen het geval is.

3. High Intensive Interval Training (HIIT)
HIIT is een workout waarbij je je eigen lichaam gebruikt als gewicht. Vanwege de korte explosies van kracht is dit een effectievere manier om calorieën te verbranden dan hardlopen.

4. Kickboksen
Kickboksen tilt cardio naar een heel nieuw level met kleine bewegingen van veranderende intensiteit. De kleine stappen en het continue stoten en trappen zorgen ervoor dat het lichaam grote spiergroepen moet aanspreken om in balans te blijven.

5. Spinnen
Bij deze ongelofelijk effectieve workout werk je jezelf in het zweet en breng je je hartslag omhoog zonder je enkels, knieën of heupen te belasten.

6. Roeien
Tijdens het roeien gebruik je 80 procent van je spierstelsel, wat het een goed alternatief maakt voor hardlopen. Omdat de impact op je lichaam minder heftig is, loop je minder snel kans op blessures.

7. Dance Cardio
Deze workout bestaat uit dansbewegingen en vormende oefeningen die je hartslag omhoog brengen en tegelijk je armen, benen, billen en buik individueel trainen.

8. Trampolining
Door de weerstand die een trampoline biedt, vorm je je lichaam en bouw je tegelijkertijd je conditie op.

Heb je er toch nog moeite mee om jezelf naar de sportschool te slepen? Deze hete trainer laat je op Instagram de beste en leukste ab-workouts zien:

Reageer op artikel:
8 cardio workouts die weer eens wat anders zijn dan die eeuwige loopband
Sluiten