Sharon
Sharon Health 6 jan 2016

Met deze 5 makkelijke tips lukt het je om gezonder te eten in 2016

1. Maak gebruik van je zondagavonden. Zondag is de ultieme dag om uit te slapen en je favoriete series te kijken, maar het is ook het perfecte moment om je voor te bereiden op de komende week. Door alvast alle boodschappen in huis te halen voor de rest van de week en eventueel al maaltijden klaar te maken is het veel minder aantrekkelijk om doordeweeks ongezonde dingen te halen.

2. Tel hoe vaak je kauwt. Schrok jij in één keer alles naar binnen? Door goed en voldoende te kauwen op je eten, zorg je ervoor dat je sneller vol zit en niet meer eet dan nodig. Dit geldt overigens niet alleen voor vaste producten, maar werkt ook bij bijvoorbeeld soep!

3. Maak gezondere keuzes voor je tussendoortjes. Snacken mag, maar het is wel een goed idee om te kijken welke snacks je precies eet en of je ze misschien kunt vervangen voor een gezondere optie. Ben je dol op een bakje chips in de avond? Dan zou je kunnen overwegen om in plaats daarvan popcorn te nemen. Heb je meer behoefte aan chocolade? Zorg er dan voor dat er minstens 72% cacao inzit.

4. Laat de laatste happen liggen. Het is heel verleidelijk om je hele bord leeg te eten, ook al zit je eigenlijk al vol. Vandaar is het aan te raden om altijd een beetje te laten liggen. Met een beetje bedoelen we zo’n twee happen. Vind je het toch zonde van het eten? Wat je ook kunt doen is een schep minder opscheppen dan normaal óf van een kleiner bord eten.

5. Zorg ervoor dat je geen honger krijgt. Een situatie die veel voorkomt: je skipt een paar maaltijden, krijgt zo enorm veel honger en als je eenmaal thuis bent kies je automatisch voor ongezond eten en heb je ook bijna geen rem meer. Vandaar is het belangrijk om regelmatig te eten waardoor je geen enorm hongergevoel hebt en deze vreetfestijnen voorkomt.

Goed opletten! Dit restproduct gooi je normaal weg, maar is eigenlijk heel gezond:

Reageer op artikel:
Met deze 5 makkelijke tips lukt het je om gezonder te eten in 2016
Sluiten