Food

Super handig: Zo leer je meer water te drinken

Dat water super gezond is hoeven we je natuurlijk niet meer te vertellen. We weten het allemaal, maar om ook echt minimaal 1,5 liter per dag te drinken is wel eens lastig. Je vergeet te drinken of je hebt tijdens een dagje uit geen water bij je. Toch zijn er makkelijke tips om te zorgen dat jij wel elke dag voldoende water drinkt.

1. Trucje: elke keer als je terug komt van het toilet drink je een glas water. Een hele goede tip, want je gaat regelmatig naar het toilet op een dag. Leer jezelf dit trucje aan en je zit je zo aan die 1,5 liter!

2. Drink water uit een flesje en draag deze bij je. Het is altijd handig om een flesje water bij je te hebben. Zo kun je elk moment van de dag drinken. Het makkelijke aan een flesje is ook dat je precies weet hoeveel water je al gedronken hebt. In een standaard maatfles past 0,5 liter. Drink er daar drie van leeg en je zit goed.

lemonade-water-lemon-drink

3. Download een water app. Ideaal! Tegenwoordig zijn er verschillende apps waarmee je kunt bijhouden hoeveel je drinkt. Ook kun je via deze apps een reminder aanzetten zodat je niet vergeet te drinken. Fijne apps zijn Water Your Body, Watertracker en Carbodroid – Drinkwater. Keuze genoeg!

4. Drink uit grote glazen. Neem in plaats van een kopje thee een flinke mok. En neem in plaats van een klein waterglaasje eens een groot longdrinkglas.

5. Drink op vaste tijden. Zo kun je makkelijker wennen aan het drinken. Het blijkt beter voor je maag als je voor het eten water drinkt, dus drink voor je maaltijd wat water. Natuurlijk mag je tijdens het eten ook drinken.

Als laatste: Ben jij geen fan van water? Begrijpelijk, want veel mensen vinden water smakeloos of saai. Om water lekkerder te maken moet je een beetje creatief zijn. Voeg bijvoorbeeld een schijfje citroen, limoen of komkommer toe en stop wat muntblaadjes in je glas. Yum!