Sophie Witlox
Sophie Witlox Food 15 jul 2015

19 makkelijke én gezonde lunchgerechten onder de 400 calorieën

Niks gaat boven gezonde lunchgerechten. Onderstaande recepten vullen goed en bevatten minder dan 400 calorieën. Wat wil je nog meer?

1. Southwestern Chicken Fajita Mason Jar Salad // Elke salade bevat 166 kcal (zónder de optionele toevoegingen zoals avocado, kaas en zure room). Verder bevat dit gerecht 12 gram proteïne en 8 gram suiker.

2. Smoked Salmon Pita Sandwiches // Twee broodjes bevatten 360 kcal. Verder bevat dit gerecht 20,6 gram proteïne en 5,4 gram suiker.

gezonde lunchgerechten

3. Pork Loin, Asparagus, and Cauliflower “Rice” Bowl // Een portie bevat ongeveer 370 kcal. Verder zit er 32,5 gram proteïne en slechts 0,9 gram suiker in.

4. Chicken Parmesan Sandwich // Deze sandwich bevat 325 kcal. Verder zit er 38 gram proteïne en 2,8 gram suiker in. Je kunt de kip ook vervangen door gegrilde aubergine.

5. Vegetarian Southwest Pasta Salad With Chipotle-Lime Greek Yogurt Dressing // Koud én warm lekker. Het bevat 252 gram kcal, 19 gram proteïne en 5,5 gram suiker.

6. Vegetarian Spicy Plantain Black Bean Tacos // In deze taco’s zit – vergeleken met de andere recepten – net wat meer suiker (19 gram) door de gekarameliseerde groenten – maar dat is het waard! De portie bevat 339 kcal en 9,2 gram proteïne.

gezonde lunchgerechten

7. 10-Minute Vegetarian Greek Pitas // Dit heb je helemaal snel in elkaar geflanst. Een broodje bevat 343 kcal, 14,3 gram proteïne en 2,5 gram suiker.

8. Pork and Balsamic Onion Quesadilla // Een quesadilla bevat ongeveer 368 kcal. En verder 16,7 gram proteïne en 2,9 gram suiker.

9. Crunchy Cashew Thai Quinoa Salad With Ginger Peanut Dressing // Een kommetje van deze salade bevat 260 kcal, 8,6 gram proteïne en 7 gram suiker.

10. Vegetarian Spinach Tomato Quesadillas // Deze vegetarische variant bevat 368 kcal, 22,8 gram proteïne en 3,1 gram suiker.

11. Turkey Burger Mason Jar Salad // Deze salade bevat zo’n 372 kcal, 28,1 gram proteïne en 12,1 gram suiker.

gezonde lunchgerechten

12. Mayo-less Avocado Chicken Salad Sandwich // Dit broodje bevat 282 kcal, 20 gram proteïne en 1,1 gram suiker.

13. Honey Lime Shrimp and Avocado Salad // Deze salade bevat zo’n 300 kcal, 24,6 gram proteïne en 3,4 gram suiker.

14. Verde Taco Chicken Bowls // Yum! Je gelooft bijna niet dat deze heerlijkheid maar 257 kcal bevat. Daarnaast zit er 24,8 gram proteïne en 2,4 gram suiker in.

15. Vegetarian Rainbow Power Salad with Roasted Chickpeas // Hier zit zo’n 262 kcal in, 10 gram proteïne en 11,6 gram suiker.

16. Shaved Pork and Cheddar Sandwich on a Portobello “Bun” // Deze sandwich bevat 325 kcal, 36 gram proteïne en 0,9 gram suiker.

17. Chicken Bacon Avocado Salad With Roasted Asparagus // In deze salade zit 356 kcal, 18,7 gram proteïne en 1,6 gram suiker.

gezonde lunchgerechten

18. Raw Collard Wraps With Turkey Meatballs, Avocado, and mustard // Per drie wraps: 346 kcal, 26,9 gram proteïne en 3,5 gram suiker.

19. 10-Minute Veggie Fried Rice // Een portie van deze rijst bevat 329 kcal, 11 gram proteïne en 4,1 gram suiker.

Kun je maar niet genoeg krijgen van healthy lunch recepten? Klik hier voor meer.

Reageer op artikel:
19 makkelijke én gezonde lunchgerechten onder de 400 calorieën
Sluiten