Last van een dipje? 5x dagelijkse hacks om je beter te voelen tijdens je werkdag

Nu de temperaturen dalen, kan je je een beetje somber, gestrest en soms zelfs verdrietig voelen. No worries, want meer mensen hebben hier last van. Het kan je werkdag beïnvloeden en daarom is het belangrijk om naar je gevoel te luisteren.

Wij hebben vijf dagelijkse hacks voor jou op een rijtje gezet om je beter te voelen tijdens je werkdag.

Hacks om je beter te voelen tijdens je werkdag

Blijdschap en geluk zijn geen eindbestemmingen, het zijn tussenstops. Het komt en het gaat en dat betekent dus ook dat minder lekker in je vel zitten erbij hoort. Net zoals elk mens, ben je soms verdrietig of heb je last van een dipje. Wel zo fijn als je ook weet wat je eraan kunt doen. Deze hacks zorgen ervoor dat je tijdens je werkdag beter in je vel zit.

1.Wordt een paar minuten eerder wakker

Als je ochtenden aanvoelen als een race tegen de klok, betekent het dat je al een slechte start van de dag hebt. Nog iets eerder wakker worden geeft je meer tijd zodat je niet gehaast door je routine gaat. Probeer tien minuten eerder op te staan dan nodig is. Die extra minuten voor jezelf kunnen je helpen om  meer controle te hebben tijdens je werkdag en je  geconcentreerd en rustiger te voelen.

2.Niet op je telefoon voor 9 uur

Sommige mensen worden wakker en scrollen meteen door Facebook alsof het de krant is, terwijl anderen te lang in bed blijven om Instagram-verhalen in te halen die we tijdens het slapen hebben gemist. Herkenbaar? Helaas doet het niets goed voor je mentale gezondheid en bovendien verspil je je kostbare tijd in de ochtend. Probeer daarom pas vanaf negen uur op je telefoon zitten. Je zult merken dat je meteen beter in je vel zit tijdens je werkdag als je dit op langere termijn volhoudt.

3.Eet gevarieerd

Gezond of gevarieerd eten hoeft gelukkig niet moeilijk te zijn. De truc is om meer voedzamere voedsel aan je routine toe te voegen, in plaats van intensieve diëten te volgen. Om het jezelf wat makkelijker te maken, kun je iedere dag iets nieuws toevoegen aan je maaltijd. Voeg bijvoorbeeld boerenkool toe aan je pasta of drink een extra glas water. Misschien vind je zelfs recepten of nieuwe routines die je leuk genoeg vindt om je gewoonten aan te passen.

4. Meer wandelingen maken

Sinds we thuiswerken, is de kans kleiner dat je veel beweegt tijdens je werkdag. We hoeven niet meer naar ons werk te reizen en we zitten grotendeels thuis. Toch is het belangrijk om te blijven bewegen, vooral als je een dip hebt. De makkelijkste manier om aan beweging te komen is door meer te gaan wandelen. Gebruik je lunchpauze hiervoor en probeer tien minuten te wandelen. Zet een podcast klaar , pak een warme jas en ga naar buiten voor meer wandelingen, voordat het weer te koud wordt.

5.Zorg voor een goede afsluiting van je werkdag

Je werkdag eindigt bijvoorbeeld om vijf uur, maar merk je dat je tot in de avond nog op e-mails reageert of nog projecten afrondt? Dat is niet de bedoeling. De balans tussen werk en privé begint met het verlaten van je werk. Vooral als je vanuit huis werkt, probeer dan een eindtijd vast te stellen. Zo eindig je de werkdag met een slotritueel en voorkom je dat je te lang doorgaat.

 

Reageer op artikel:
Last van een dipje? 5x dagelijkse hacks om je beter te voelen tijdens je werkdag
Sluiten