Bente De Bruin
Bente De Bruin Food 28 aug 2017

6 gezonde snacks die géén rauwe groente of fruit zijn

Bij gezond eten horen nou eenmaal groente en fruit, maar soms wil je echt even iets anders en crave je naar een zoete of juist zoute snack. In plaats van een zak chips open te trekken, kun je beter even onderstaand lijstje checken!

Pure chocolade of cacao nibs
Zin in een zoete snack? Neem wat pure chocolade! Een stuk gezonder dan melkchocolade, je wordt er blij van en door de intense smaak worden je smaakpapillen eerder moe. Je kan er (in de meeste gevallen) dus minder van op! Ga voor zo puur mogelijk, eventueel zelfs cacao nibs.

Geroosterde kikkererwten
Ze zijn lekker zout en crunchy als chips, maar ontzettend gezond vanwege de vele vezels en proteïnen. Kikkererwten roosteren is een fluitje van een cent. Check hier het recept!

Pistachenoten
Noten zijn ontzettend gezond vanwege de proteïnen en gezonde vetten. Hierdoor heb je langer een vol gevoel. Het voordeel van pistachenoten – naast dat ze gewoon lekker zijn – is dat je jouw snackmomentje rekt doordat je ze allemaal nog moet pellen. Zo kun je er langer van genieten!

Avocado en salsa
Avocado is officieel fruit, maar deze snack zal nooit gaan vervelen. Eet een avocado met een beetje zout, peper en olijfolie of verwerk het tot guacamole dip. Daarbij is een zelfgemaakte salsa niet alleen een hele goede combinatie, maar ook heel gezond. Probeer een avocado ook eens te grillen!

Olijven
Zin in een healthy snack tijdens het borrelen? Ga voor olijven! Je bent stukken sneller verzadigd door de heftige smaak en het ze bevatten daarnaast maar weinig koolhydraten en vet. Tip: marineer ze eens zelf in bijvoorbeeld rode pepers, knoflook en een beetje limoensap.

Pompoen- of zonnebloempitten
Pompoenpitjes bevatten bijna de helft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid magnesium. De pitjes zijn lekker met een beetje zout en zijn een betere keuze dan bijvoorbeeld chips.

Reageer op artikel:
6 gezonde snacks die géén rauwe groente of fruit zijn
Sluiten