Kim Ritskes
Kim Ritskes Beauty 13 feb 2017

7 Tips om jezelf weer terug in de sportschool te krijgen

Ja, we weten dat dit confronterend kan zijn. Zelf vragen we ons op dit moment af waar we in hemelsnaam ons pasje van de sportschool hebben gelaten en of we überhaupt nog toegelaten worden als we nu teruggaan.

Toch kan sporten – echt waar – soms fijn zijn om opgekropte frustratie te uiten en het kan erg fijn zijn om je verstand even op nul te zetten en nergens aan te hoeven denken. Vergeet ook vooral niet het super sexy lichaam wat je er van kunt krijgen als je hiervoor werkt. Begin je te twijfelen om terug te keren? Hierbij 10 tips die je wellicht kunnen overtuigen. Ja, totaal tegenstrijdig met onze woorden van afgelopen weekend.


1. Maak een plan
Als je een duidelijk doel voor ogen hebt kun je hier naartoe werken. Bepaal wat je wil bereiken en hoeveel tijd je jezelf hiervoor geeft. Zo kun je jezelf extra goed voelen als je je doel bereikt.
 
2. Eerst cardio
Ja, wij vinden het ook niet leuk. Toch is het belangrijk om je hartslag omhoog te krijgen voor je andere dingen gaat doen; dit voorkomt snelle uitputting en zorgt er ook voor dat je spieren niet gelijk een klap te verduren krijgen.
 
3. Blijven proberen
Er is altijd iets te vinden wat ook jij leuk vindt. Zoek een sportschool die groepslessen aanbiedt en probeer van alles uit. Zo hoef je jezelf niet te motiveren; zet je verstand op nul, volg de docent en een uur later voel je jezelf goed. Of je nu pilates, spinning of een vechtsport doet; je vindt vast iets wat bij je past.
 
4. Haal alles uit je work-out
Spieroefeningen verbranden meer vet dan cardio. In je benen zitten enorme spiergroepen dus als vet verbranden een doel voor je is; ga spinnen en laat die benen werken. Vergeet vooral ook niet de mooie billen die je eraan overhoudt.
 
5. Multitasken
Veel mensen denken dat ze geen tijd hebben voor de sportschool. Toch kun je oefeningen combineren; wanneer je sit-ups doet kun je met gewichten je armen trainen. Bedenk ook altijd, een halfuurtje is beter dan niets.
 
6. Niet alleen voor mannen
Het eeuwenoude idee dat vrouwen niet te veel aan de gewichten moeten hangen is onzin. Vrouwen hebben nu eenmaal minder aanleg om gespierd te worden, dus je moet wel heel hard werken om echt een sixpack of brede schouders te krijgen. Werken met gewichten kan er voor zorgen dat je op lastige plekken een hoop vet verbrandt en een perfect strak lichaam krijgt.
 
7. Wees aardig voor jezelf
Als je het goede voornemen hebt om super fanatiek te gaan sporten kun je in het begin wel eens te hard van stapel lopen. Je hoeft niet gelijk drie keer per week te gaan; hou het leuk voor jezelf en geef je lichaam ook genoeg tijd om te herstellen. Blijf doelen stellen, wees trots op jezelf en die killer body ga je krijgen!
 
Reageer op artikel:
7 Tips om jezelf weer terug in de sportschool te krijgen
Sluiten