De ultieme ADE survival guide zodat jij aankomende week overleeft

Over een paar dagen is het zover: Amsterdam Dance Event 2019. Heel Amsterdam verandert vanaf woensdag in één groot dance festival en wij kunnen niet wachten. Maar goed, zo’n weekend vol feest is iets waar je je wel op moet voorbereiden.

Daarom hebben we alvast de belangrijkste tips op een rijtje gezet. Zo kom jij uitgerust en zonder (te heftige) kater ADE 2019 door.

ADE 2019

Eerder schreven we al over de vetste feestjes tijdens ADE 2019. Nu je eindelijk je planning rond hebt en al je tickets in je mail hebt, is het tijd voor het volgende vraagstuk: hoe ga je deze week in godsnaam overleven?

Je gaat waarschijnlijk niet elke nacht je nodige acht uur schoonheidsslaapje halen en ook je lever vervloekt je na de zevende vodka-sprite. Personal trainer Bas van Beest van Slim Living geeft ons de belangrijkste survival tips.

1. Wees uitgerust

Je weet dat uitgaan het lichaam veel energie kost. Je bent de hele avond of dag aan het bewegen en door het drinken van alcohol wordt je lever ook hard aan het werk gezet. Daarnaast ga je later naar bed dan normaal, waardoor je biologische klok een beetje (lees: enorm) van slag raakt. Zorg daarom dat je goed uitgerust aan ADE begint en dat je waar kan ook goed uitslaapt. Als jij woensdag en vrijdag een feestje pakt, is het verstandig om donderdag even helemaal niks te doen.

2. Eet goed en gezond


Je hoeft natuurlijk geen alcohol te drinken tijdens het uitgaan. Wil je toch graag een glaasje (of vijf) achterover gooien, is een stevige bodem van cruciaal belang. Als je genoeg hebt gegeten, wordt alcohol langzamer opgenomen en heb je uiteindelijk ook meer energie om de hele avond te dansen. Een combinatie van eiwitten en koolhydraten is hierbij erg belangrijk.

3. WATER!?


Het is hopelijk geen nieuwe informatie dat water belangrijk is wanneer je hebt gedronken. Drink water. En veel ook. En als je een vriend hebt die “geen water drinkt” omdat “het niet lekker is”, vertel hem dan dat hij zich niet moet aan moet stellen en volwassen moet worden.

Alcohol droogt je lichaam namelijk uit, waardoor het extra belangrijk wordt om te blijven hydrateren. Neem tussendoor een watertje en je zult zien dat je kater ver te bekennen is de volgende dag. Een extra tip: vul alvast een flesje water en zet die naast je bed voor als je thuiskomt. Geloof ons als je we vertellen dat je hier ‘s ochtends heel blij mee bent.

4. Doe rustig met junk food

De beste manier om van een kater te herstellen? Vooral geen troep eten.. Hoewel het lijkt alsof je lichaam schreeuwt om pizza’s en pasta’s, hunkert het eigenlijk naar goede vetten (vis!) en vooral veel groenten en fruit. Trust us, je doet je lever echt geen plezier met nóg meer troep. Dus bestel in plaats van een vette hap eens een açai bowl, maak zelf een wrap met falafel of kies voor een broodje makreel. Ga dus niet zielig met je kater voor de derde avond op een rij pizza bestellen, maar kies voor een gezonde maaltijd.

5. Plan je feestjes

Onze laatste tip: maak tijd vrij om te genieten van je feestje(s). Het is vreselijk om de volgende dag met een schuldgevoel en kater op de bank te liggen omdat je andere afspraken moest afzeggen. Zorg ervoor dat je genoeg rust pakt en gun je lichaam genoeg tijd om bij te komen. Plan dus je stapavond en brakke dag goed in, zodat je optimaal kan (na)genieten en uitbrakken.

Reageer op artikel:
De ultieme ADE survival guide zodat jij aankomende week overleeft
Sluiten