Afvallen met intermittent fasting? Dit zijn de 6 dingen die je wil weten voordat je start

Wil jij afvallen of wil je jouw eetpatroon veranderen? Het kan gemakkelijk met intermittent fasting. Met deze methode eet je binnen een bepaald aantal uur per dag, waarna je het grootste gedeelte van de tijd vast.

First things first. Afvallen is een heel persoonlijk onderwerp, waar niet te licht over gedacht dient te worden. Wij hebben body positivity hoog in het vaandel staan en vinden het enorm belangrijk dat onze lezeressen lekker in hun vel zitten รฉn gezond zijn. Zie dit artikel dan ook niet als een aansporing om af te vallen als je op een gezond gewicht zit, maar als steuntje in de rug om een gezonde levensstijl te verkrijgen en behouden als je daarnaar op zoek bent.

Afvallen met intermittent fasting

Intermittent fasting is steeds populairder. Eerder schreven we al over de vrouw die drie maanden geen ontbijt at en daardoor afviel.

Hoewel we absoluut geen promotor zijn van maaltijden overslaan en je vooral moet doen wat goed voelt, zijn we toch onder de indruk van de resultaten van intermittent fasting.

Lees hieronder alles wat je moet weten voordat je start met intermittent fasting.

1. Hoe werkt intermittent fasting?

Zoals de naam al zegt: bij intermittent fasting doe je aan vasten voor een bepaalde periode. Het gaat erom dat je binnen bepaalde uren juist wel of juist niet eet. Binnen de periodes dat je vast eet je dus niks, daar buiten juist wel.

De populairste vorm van intermittent fasting is de 8-16 regel. Hierbij eet je binnen een tijdsbestek van 8 uur al je maaltijden. Klinkt dit moeilijk? Valt mee, je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je ontbijt te verlaten naar 11 uur, te lunchen om 14 uur en je avondeten voor 19 uur te plannen. Buiten deze tijden om eet je dan niks.

Drinken mag: ga voor zwarte koffie, thee of water.

2. Hoe lang mag je intermittent fasting doen?

Er is geen unaniem antwoord over hoe lang je aan intermittent fasting mag doen. Sommigen zeggen zes weken, anderen doen het hun hele leven. Het is belangrijk dat je het ziet als een nieuwe levensstijl, om de voordelen ervan te ervaren.

๐Ÿ’ก If you want to lose several lbs in the first week alone with #ketolifestyle. You can click link in our bio to get Everything You Need for #keto Success. Imagine… armed with 4-week meal plan and various #ketorecipes , 7 Keto guide books explains all about #ketosis , #intermittentfasting , #ketoflu ,etc. and the 3 bonus guides … you’ll be able to start strong and finish strong. ๐Ÿ’ช. Nothing is left to chance. Simply follow the plan and you WILL succeed. By joining this program means you support our page ๐Ÿ˜ƒ ๐Ÿ”ป You may click link in our BIO: @ketogenlab ๐Ÿ™‚ โฉ Never miss any update from us. Don’t forget to share and follow @ketogenlab – – Photo credit: @ketoweightlosstips – – #lchfsverige #lchfmiddag #weightlossjourney #lowcarblife #healthy #glutenfree #healthyfood #healthyfoodshare #healthyeating #healthyfoodlover #eatclean #healthyfoodchoices

2,007 Likes, 26 Comments – KetogenLab (@ketogenlab) on Instagram: “๐Ÿ’ก If you want to lose several lbs in the first week alone with #ketolifestyle. You can click link…”

3. Wat gebeurt er met je lichaam tijdens intermittent fasting?

Doordat je lichaam went aan het vasten, is het beter in staat om energie te halen uit vetten dan uit glucose. Dit houdt in dat je meer vet zult verbranden in plaats van energie die je uit eten binnenkrijgt.

Hierdoor zul je minder vaak hangry zijn of je slap voelen tussen maaltijden. Ook word je alerter en heb je meer concentratie.

Daarnaast bevordert dit dieet het ‘groeihormoon’. Dit is een hormoon dat ervoor zorgt dat je vetverbranding omhoog schiet en je spiermassa wordt opgebouwd.

4. Wat mag je eten bij intermittent fasting?

In principe mag je alles eten. Als je echter snel wilt afvallen, dan is het natuurlijk beter om snelle suikers en koolhydraten te laten staan. Denk aan frisdrank, snoep, pizza, pasta en witbrood. You get the point.

LOW CARB BANANA and BLUEBERRY PROTEIN MUFFINS!!! These aren’t a treat anymore! ๐Ÿ’ฅโœจโšก๏ธ I am working on a new amazing product for you and testing all these recipes! I am so excited about this one as it can be a GOOD BREAKFAST OPTION, specially when on the go! I will probably try and perfect this recipe further like all of them, and I can’t wait to share them all with you soon! These are so tasty ๐Ÿ˜‹ that I had to hide them from the boys as I want to keep some for friends tomorrow ๐Ÿ˜† I am going to try and make more lower carb PALEO CAKES and MUFFINS ๐Ÿ‘ฉ๐Ÿปโ€๐Ÿณ Let me know if there’s anything in particular you’d like me to make ๐Ÿ™๐Ÿผ๐Ÿ’— Have a great one ! โญ๏ธ * * * * * * #paleo #dairyfree #glutenfree #grainfree #aip #lowcarb #healthyfood #health #diet #lifestyle #gym #yoga #fitness #nutrition #food #momlife #fitmom #hair #skin #woman #ibd #ibs #guthealth #weightloss #muffins #eatburnsleep

362 Likes, 29 Comments – Yalda ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท (@eatburnsleep) on Instagram: “LOW CARB BANANA and BLUEBERRY PROTEIN MUFFINS!!! These aren’t a treat anymore! ๐Ÿ’ฅโœจโšก๏ธ I am working on…”

5. Hoe hou je intermittent fasting vol?

Vasten is niet voor iedereen weggelegd. Breakfast junkies zullen het vooral in het begin lastig vinden om hun ontbijt uit te stellen. Als je door de eerste week heen bent, merk je al verschil. Je lichaam went snel aan nieuwe patronen, als je deze tenminste goed volhoudt.

Tip: zorg ervoor dat de maaltijden die je eet goed en lang vullen. Denk aan volkoren producten, havermout, noten, peulvruchten en groene groenten. Ook vlees, vette vis of kip werken goed.

The benefits of fasting are quite amazing. #intermittentfastinglifestyle #intermittentfastinglife #fasting #fastingforweightloss #fastingtips #fastingdiet #fastingforhealth #health #healthylifestyle #healthandwellness #healthandfitness #intfastingsuccess #skipbreakfast #skiplunch #skipdinnerwakeupthinner #skipdinner #loseweightfast #losefat #burnfat #buildmuscle #gainmuscle #ketones #ketonelevels #ketonesforfuel #ketonesforthewin #ketonesoverglucose

145 Likes, 4 Comments – Intermittent Fasting (@intfastingsuccess) on Instagram: “The benefits of fasting are quite amazing. #intermittentfastinglifestyle #intermittentfastinglife…”

6. Wanneer kan je beter niet aan intermittent fasting doen?

Er zijn een aantal situaties waarin je intermittent fasting beter links kan laten liggen. Denk hierbij aan:

– Wanneer je veel en intensief sport: het tekort aan energie kan een verkeerde uitwerking hebben op je spieren. Dit verschilt wel per persoon, dus kijk wat goed voelt voor jou.

– Als je medicatie gebruikt waarbij je moet eten: hou je altijd aan de voorschriften van je apotheek. Vraag in dit geval je huisarts om advies.

– Als je last hebt van eetbuien: kan je je niet beheersen op de momenten waarop je wel mag eten? Dan is dit dieet misschien niet de beste optie voor jou.

– Als je wilt aankomen: natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die willen aankomen. Doordat je met intermittent fasting vaker een verzadigd gevoel hebt, val je er sneller mee af dan dat je aankomt. Geen aanrader dus.

Good morning everyone! โญ๏ธ I was meant to post this yesterday as so many of you asked for the recipe but IG was down so here it is for you now! I actually enjoyed for it to be down and have time some time off. ๐Ÿ˜Š I am going hiking this weekend so I will do a mini digital detox. I might post on my feed but won’t do stories. Life is about balance โš–๏ธ and being libra โ™Ž๏ธ , I do like to live by that principle. Anyway, here my SLOW-COOKER BEEF BRISKET RECIPE for you ๐Ÿ˜‹ Serves 6 1 to 1.5kg of beef brisket 400 g of button mushrooms 4 shallot onions 8 cloves of garlic 2 medium brown onions 2 twigs of rosemary 2 twigs of thyme 500ml of beef stock Salt Pepper Sear the meat in a pan with a little olive oil on high heat. Place in the slow cooker Brown the sliced brown onions in olive oil and add to the slow cooker Cut the mushrooms in halves and fry in a little olive oil until they start having a golden color. Add to the slow cooker Add the shallot onions peeled and cut in halves, the whole cloves of garlic, the fresh herbs, the beef stock and season with salt and pepper. Cook on medium for 6 hours or low for 8 hours. You can serve this with steamed broccoli or fresh tagliatelle (for those not minding grains). I also love sweet potatoes mash with this as the sweetness of the potatoes complements the hearty flavour of the brisket. Sprinkle with fresh chives before serving, it is super comforting, and keeps in the fridge up to 5 days. Enjoy! * * * * #paleo #keto #dairyfree #glutenfree #grainfree #aip #lowcarb #healthyfood #health #diet #lifestyle #gym #yoga #fitness #nutrition #food #momlife #fitmom #hair #skin #woman #ibd #ibs #guthealth #autoimmunedisease #weightloss #slowcooker #eatburnsleep

296 Likes, 20 Comments – Yalda ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ฌ๐Ÿ‡ง๐Ÿ‡ซ๐Ÿ‡ท (@eatburnsleep) on Instagram: “Good morning everyone! โญ๏ธ I was meant to post this yesterday as so many of you asked for the recipe…”

Resultaten van intermittent fasting

Intermittent fasting heeft bij veel mensen al tot verbluffende resultaten geleid. Half Hollywood zweert erbij. Hoe het helpt bij afvallen? Nou, doordat je binnen een bepaald tijdsbestek eet, verminder je jouw calorie-inname zonder dat je dat doorhebt.

Je eet bovendien je maaltijden dichter op elkaar, waardoor je hongergevoel afneemt. De eerste dagen zijn misschien wat moeilijker, omdat je lichaam moet wennen aan het feit dat je niet direct ontbijt.

Kortom: intermittent fasting is een goede manier om te leren luisteren naar je lichaam en op een verantwoorde manier af te vallen. Er zijn nog geen onderzoeken omtrent de effecten op de lange termijn. Kijk dus vooral wat goed voelt en luister naar je lichaam.

Vond je dit interessant? Lees dan ook hoe deze vrouw afviel door meer calorieรซn te eten. Vind je vast leuk.

Droge SpierenEet Paleo

Reageer op artikel:
Afvallen met intermittent fasting? Dit zijn de 6 dingen die je wil weten voordat je start
Sluiten