Ontbijten en afvallen? Dankzij deze 4 ontbijttips wordt het een makkie

We weten dat goed eten hoort bij een gezonde levensstijl. Zeker als je bezig bent met het kwijtraken van een paar kilo’s is de juiste voeding belangrijk. Wij hebben vijf ontbijttips verzameld die kunnen helpen bij afvallen.

First things first. Afvallen is een heel persoonlijk onderwerp, waar niet te licht over gedacht dient te worden. Wij hebben body positivity hoog in het vaandel staan en vinden het enorm belangrijk dat onze lezeressen lekker in hun vel zitten én gezond zijn. Zie dit artikel dan ook niet als een aansporing om af te vallen als je op een gezond gewicht zit, maar als steuntje in de rug om een gezonde levensstijl te verkrijgen en behouden als je daarnaar op zoek bent.

Ontbijten en afvallen

Als je het ons vraagt is ontbijt het beste moment van de dag. Wakker worden met een kopje thee of koffie en een heerlijk ontbijt is een geluksmomentje. Naast dat het een ontspannen begin van je dag is, is het ook een belangrijke manier om energie voor de rest van de dag te krijgen.

Als je bezig bent met afvallen zit je vast vaak met de vraag ‘wat moet ik ontbijten om af te vallen?’. Je wil namelijk veel voedingsstoffen binnenkrijgen, maar niet teveel koolhydraten eten. Hopelijk helpen deze ontbijttips je een eindje op weg.

🌟 WIN WIN WIN 🌟 Le 10 octobre c’est le #worldporridgeday , pour l’occasion @turtlecereals & @felixventers , te propose de gagner l’ensemble de leur gamme, c’est pas dingue ça ?? Pour ce faire, tu connais les bails Être abonné à @felixventers @turtlecereals et moi-même Commente en me disant celui qui te fait le plus d’œil et invite deux potes à toi qui ont envie de grailler du porridge Et si t’es vraiment un petit fanzouze du porridge, tu peux partager cette photo en story, pour avoir encore plus de chance de gagner, oulalaaa 😏 Tirage au sort jeudi 10 octobre 🎉 bisous les choux 💋💋 _______________________ #lespetitsplatsdali #mangersain #mangersainement #mangermieux #petitdejeuner #petitdejeunersain #feedfeed #vegan #veganfoodspot #bestofvegan #plantbaseddiet #plantbased #healthy #healthyfood #cleaneating #cleanfood #foodie #eatclean #food #instafood #foodporn #foodgasm #belgianblogger #breakfast #foodblogger #porridge #healthybreakfast

44 Likes, 5 Comments – Alizée 🐝 La FOOD BLOGGER Life🍴 (@alia.rds) on Instagram: “🌟 WIN WIN WIN 🌟 Le 10 octobre c’est le #worldporridgeday , pour l’occasion @turtlecereals &…”

1. Eiwitten

Zoals we hierboven al noemden is ontbijt de manier om je lichamelijke motor te laten draaien. Daarnaast wil je het liefst lang volzitten na je ontbijt, zodat je geen ongezonde snacks om 11:00 uur achterover gooit. Zorg ervoor dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.

Een onderzoek van American Journal of Nutrition toont aan dat een ei ervoor zorgt dat je langer vol zit. Daarnaast krijgen je spieren hierdoor genoeg voeding en wordt je stofwisseling op gang gebracht. En helemaal belangrijk: een eitje in de ochtend is superlekker. Als je toch niet zo van ei houdt, zijn er genoeg andere lekkere ontbijtjes met veel eiwitten. Denk bijvoorbeeld aan Griekse yoghurt met fruit.

2. Ontbijt met veel vezels

Nu dat je weet dat je ontbijt genoeg eiwitten moet bevatten, gaan we door naar het volgende. Want ook vezels zijn belangrijk tijdens je gezonde ontbijt, zeker als je wil afvallen. Vezelrijke producten houden je spijsvertering namelijk lang bezig wat er dus weer voor zorgt dat je minder snel honger hebt. Ontbijttips hiervoor zijn volkoren crackers en havermout.

3. Groenten en fruit

Kleine kans dat je om 07:00 uur ‘s ochtends een bakje met courgette en spinazie wil eten. Logisch, maar toch zijn groenten en fruit enorm belangrijk in elke maaltijd. Hierdoor krijg je genoeg vitamines en energie om de hele ochtend te knallen. Voeg bijvoorbeeld fruit toe aan je kwark en verwerk de groenten in een lekkere smoothie.

4. Eet gezonde vetten

Gezonde vetten zijn ook niet te vergeten als je een gezond ontbijtje voor jezelf wil maken. Deze vetten zorgen namelijk ook weer voor meer energie, wat ‘s ochtends enorm belangrijk is. Avocado, noten en chiazaden zijn voorbeelden van voedingsmiddelen met gezonde vetten. Voeg dit toe aan je ontbijt en je merkt dat je bakken met energie hebt én dat gewicht verliezen sneller gaat.

Meer lezen over afvallen en eten? Deze 6 etenswaren helpen je met afvallen en verbeteren je humeur.

Women's Health Mag

Reageer op artikel:
Ontbijten en afvallen? Dankzij deze 4 ontbijttips wordt het een makkie
Sluiten