Binnen 24 uur een plattere buik? 7 Manieren om dat te doen

Drink water
We kunnen het niet genoeg herhalen: voldoende water drinken is belangrijk. Als je niet gehydrateerd bent, gaat je buik namelijk uitzetten. Als je aan je water ook nog ontgiftende ingrediënten toevoegt, ben je zeker van een superdrankje. Water met limoen, gember, komkommer en munt is de beste optie – maar voldoende ‘gewoon’ water is natuurlijk ook al helemaal top.

Doe een DIY body wrap
Een body wrap zorgt voor de uitscheiding van gifstoffen en het afvoeren van overtollige vloeistoffen. Gebruik 3 zakjes groene thee, 32 gram natuurlijk zeezout, 1 capsule Vitamine E, 400 milliliter water, 2 eetlepels kokosolie, plastic folie en een rol verband(tape). Laat het water koken en doe de zakjes thee, de inhoud van de Vitamine E-capsule en ongeveer 2 eetlepels zout erbij. Laat het water twee minuten koken en daarna afkoelen tot een prettige temperatuur. Terwijl het water kookt doe je de kokosolie en het overgebleven zout bij elkaar. Masseer dit in je huid. Week het verband in het water en bind het om je buik. Volg met een laag plastic folie om de lichaamswarmte en vochtigheid op z’n plek te houden. Laat dit ‘s nachts zitten en wordt wakker met een plattere buik.

Slaap een uurtje extra
Als je te weinig slaapt, komt het stress-hormoon cortisol om de hoek kijken. Hoe meer je hiervan hebt, hoe meer buikvet je creëert – dit komt omdat het hormoon je laat overeten. Zorg dus dat je genoeg slaapt, zodat je genoeg energie hebt om de hele dag door bewuste voedingskeuzes te maken.

Begin de dag met yoga
Als je je ochtend begint met wat core-versterkende yoga, zit je op de snelle route naar een plattere buik. Een paar zonnegroeten voor 12 uur ‘s middags helpen om te ontstressen (en dus cortisol te vermijden) en je metabolisme een boost te geven. Bovendien wordt je houding rechter, wat je al het idee geeft van een plattere buik. Een andere manier om je metabolisme aan de gang te krijgen is door te ontbijten. Begin de dag met een klein, uitgebalanceerd menu, en houd dit gedurende de dag vol. Een kleinere, frequentere maaltijd eten helpt te voorkomen dat je verteringsstelsel een grote maaltijd moet verteren, wat lang duurt.

Eet platte-buik-voedsel
Eet dingen die makkelijk te verteren zijn: laat de geraffineerde suikers en verfijnde koolhydraten dus staan, en neem in plaats daarvan magere eiwitten, meergranenproducten, root vegetables (zoals wortelen), groene groenten, stamgroenten (zoals prei) en fruit waar weinig fructose in zit (zoals bananen, aardbeien en citrusvruchten). Eet je groenten gestoomd, als dat kan. Vermijd verder voedsel waar veel zout en natrium in zit, en groenten waar je darmen van ontregeld raken, zoals bonen, broccoli en bloemkool.

Kauw (veel)
Vertering begint al in de mond, dus als je meer kauwt verteer je je eten sneller en heb je minder last van een opgeblazen gevoel. Een andere truc is langzamer eten. Als je te snel eet, slik je te veel lucht in, wat voor een opgeblazen gevoel zorgt. Kauwgum is ook geen goed idee: hierdoor slik je ook lucht in.

Neem slimmere slokjes
Koolzuur is de vijand van een platte buik: het koolzuurgas van frisdrank en bruiswater blijft zitten in je buik. Neem dus geen bubbels en wissel koffie om voor kruidenthee. Cafeïne kan je verteringsstelsel namelijk ook te veel beïnvloeden, wat leidt tot een opbouw van gas. Water drinken voordat je gaat eten helpt bovendien bij het verteren, zodat je niet te veel eet.

Zijn er nog andere geheimen waar jij bij zweert? Laat het ons weten!

Reageer op artikel:
Binnen 24 uur een plattere buik? 7 Manieren om dat te doen
Sluiten