Afvallen en op gewicht blijven? Eet dan volgens PFC Every 3

Tegenwoordig zijn er duizenden manieren om af te vallen en het internet staat vol met verschillende diëten. Iedereen kan afvallen, maar het lastige ervan is om op gewicht te blijven.

Een nummer één om calorieën te verbranden en op gewicht te blijven is eten met PFC Every 3, maar wat is dit precies? We zetten alles voor je op een rijtje.

First things first. Afvallen is een heel persoonlijk onderwerp, waar niet te licht over gedacht dient te worden. Wij hebben body positivity hoog in het vaandel staan en vinden het enorm belangrijk dat onze lezeressen lekker in hun vel zitten én gezond zijn. Zie dit artikel dan ook niet als een aansporing om af te vallen als je op een gezond gewicht zit, maar als steuntje in de rug om een gezonde levensstijl te verkrijgen en behouden als je daarnaar op zoek bent.

Gewicht verliezen

Constant kijken hoeveel calorieën er in een product zitten is een vermoeiend proces. Hierdoor kopen veel van ons na een aantal maanden weer een nieuw dieetboek. We zijn steeds op zoek naar een nieuwe manier om af te vallen. Er staat informatie in overvloed over afvallen op internet en toch stijgt het percentage van mensen met obesitas. Wat is hier tegen te doen?

PFC Every 3

Het antwoord is simpel: we moeten terug naar de basis. We moeten onszelf voeden met producten gebaseerd op onze levensfuncties. Denk hierbij aan het eten van voedsel voor bijvoorbeeld een hormonale balans in plaats van gewichtsverlies. Dit is precies wat PFC Every 3 inhoudt. PFC staat voor protein, fat, carbs. De 3 staat voor de balans tussen proteïne, vet en koolhydraten die je iedere drie uur moet eten.

Happy #WorkoutWednesday! Since Pre, Post and During exercise fuel ⛽️ is such a hot topic, I wanted to share 3 images with you and Quick Fueling guidelines + an exercise snapshot to ensure your workouts are diverse enough to activate all your muscle – here we go… PRE-Exercise Fuel: ✅ Eat High Quality PFC (Foods listed in Detox and Ignite Phase food lists) ✅ Fuel between 60-90 minutes before exercise to ensure blood won’t be focused on digesting your meals & can be used to optimize your workout DURING-Exercise Fuel: ✅ When doing more than 30 minutes of high intensity exercise, make sure to Fuel ⛽️ Up (or FUZE up as I call it) to ensure your blood sugar stays stable. You can use Zen Fuze, Zen Go Protien Bar (or a Protein Bar in your area, like Power Crunch) or a meat bar like Epic or Chomps. ✅ To optimize your workout use essential amino acids, like Zen Fit (my favorite), to protect and build muscle. And if you are sweating 😅 a lot, make sure to replace electrolytes with a low sugar and cal product like Nuun. ⭐️BONUS TIP: If you want to burn extra Fat during your workout, use a safe Metabolism Booster like Zen Shape 30 Minutes before Your Workout POST- Exercise Fuel ✅ Eat high to medium quality foods based on your goals. You can follow the PFC food lists from the Detox, Ignite or Thrive Phases. ✅ Fuel ⛽️ Up within an hour after training and make sure to hydrate with water 💦 ⭐️Bonus Tip – To enhance muscle growth and recovery use another Zen Fit after your workout or you can use it after your workout instead of during as well There you have it – Simple Check list and meal examples to Maximize your workouts and results – All about Working Out and Fueling Smarter, not harder…👊👊💪💪 #pfcevery3 #venicenutrition #zenproject8 #zenfuze #zenshape #zenbodi #zenfit #jeunesse

960 Likes, 24 Comments – Mark Macdonald (@markmacdonaldvn) on Instagram: “Happy #WorkoutWednesday! Since Pre, Post and During exercise fuel ⛽️ is such a hot topic, I wanted…”

Voordelen van PFC Every 3 eten

Eten volgens dit dieet heeft een aantal grote voordelen. Het houdt je bloedsuikerspiegel in balans, beschermt je spieren en het triggert je lichaam om opgeslagen vet te verbranden.

De proteïnes hebben een positief effect op je bloedsuikerhormoon glucagon. Hierdoor stijgt je bloedsuikerspiegel. Het eten van koolhydraten heeft een positief effect op bloedsuikerhormoon insuline. Deze verlaagt je bloedsuikerspiegel. Door vetten die je tot je neemt wordt de spijsvertering vertraagd door de afgifte van zuren in je maag. Klinkt misschien ingewikkeld, maar het lijkt te werken.

Vet verbranden

Wanneer je bloedsuikerspiegel dankzij dit dieet in balans is, wordt jouw lichaam een soort vetverbrandingsmachine. Iedere halve kilo van je lichaam bevat 3500 calorieën. Door volgens dit dieet te eten, ontstaat er een constant verlies van je opgeslagen vet. Deze worden vervolgens omgezet in spieren, de motor van je lichaam.

Hoe eet je PFC Every 3?

Als je er eenmaal achter bent gekomen hoe het moet, is het super eenvoudig om uit te voeren. Een groot pluspunt voor als je een drukke agenda hebt. Inspiratie nodig voor een lekker voorbeeld? Een paar stukjes gegrilde kip als proteïne, wat partjes avocado als bron van vet en wat gekookte zilvervliesrijst voor de benodigde koolhydraten. Zo simpel kan het zijn.

Kortom: laat het idee van te veel of te weinig calorieën dus lekker vliegen. Behoud je focus, keep it simple en eet volgens PFC Every 3.

Lees ook: Blijvend afvallen? Eet dan koolhydraten, want die heb je nodig.

Mark Macdonald

Reageer op artikel:
Afvallen en op gewicht blijven? Eet dan volgens PFC Every 3
Sluiten