Coca-Cola ontwerpt samen met DIESEL een kledinglijn van gerecyclede materialen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.nsmbl.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F10%2F009.jpg)
De iconische merken Coca-Cola en DIESEL hebben de handen ineengeslagen voor een bijzondere capsulecollectie. De collectie genaamd The (Re)Collection is een vette kledinglijn die deels is gemaakt van gerecyclede materialen.
Door in alle stukken prachtige gerecyclede PET-vezels te verwerken wil deze samenwerking bewustzijn creëren voor de waarde van recycling. NSMBL deelt de eerste beelden van de collectie met je.
Coca-Cola x DIESEL
Het is tijd dat wij als consumenten echt bewust worden van de kleding die we kopen. De mode-industrie is nog altijd de op twee na meest vervuilende industrie ter wereld en dat heeft een enorme impact op de planeet. Coca-Cola en DIESEL willen mensen ook meer bewust maken van de waarde van recycling. Dit hebben ze gedaan door een kledinglijn van gerecyclede materialen te lanceren en wij willen alles uit de collectie hebben.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.nsmbl.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F10%2Fimage001.jpg)
Collectie van gerecyclede materialen
The (Re)Collection combineert DIESEL’s casualwear met het iconische karakter van Coca-Cola in twaalf kledingstukken die het hele jaar door gedragen kunnen worden. Michelle Moorehead, VP Global Licensing & Retail van The Coca-Cola Company vertelt over de collectie: “We zijn enthousiast over de samenwerking met DIESEL voor deze collectie. The (Re)Collection genereert bewustzijn voor het belang van recyclen op een benaderbare manier door mode te presenteren die gemaakt is van gerecyclede materialen. Daarnaast viert de collectie ook individualiteit.”
Het merk Coca-Cola staat bekend om hun boodschap van saamhorigheid en inclusiviteit. Deze boodschap hebben ze binnen deze samenwerking gecombineerd met de kernwaarden van DIESEL. Het kledingmerk staat namelijk juist bekend om ironie en lef. Beide merken hebben samengewerkt om een ode te brengen aan twee unieke identiteiten en de iconische producten die ze maken.