De beste tips voor luie personen die conditie willen opbouwen

Je bent niet de enige die zichzelf na vierhonderd meter hardlopen hijgend op de grond laat vallen. De wil om te sporten is er wel, je bent alleen echt heel erg lui. Een mooie sportoutfit kopen is voor jou geen probleem, online dan. Vanuit je bed sportieve haar-tutorials uitproberen gaat ook nog wel, alleen het sporten zelf is nog een dingetje.

Geloof ons nou, als je conditie eenmaal wat beter is gaat dat sporten vanzelf ook makkelijker. Met deze zes tips gaat het zelfs jóú lukken om een conditie op te bouwen.

1. Voor de TV

Als je zó lui bent dat je geen zin hebt om naar een sportschool te fietsen kun je beter lekker thuis je workout doen. Pluk een cardio schema voor beginners van internet en zorg voor een fijne setting. Kijk naar je favoriete serie terwijl je je sit-ups voor de TV doet. Beter dan dit kun je je tijd niet indelen.

2. De juiste sportschool

Je kunt natuurlijk thuis je oefeningen doen, maar als je van jezelf weet dat je het dan toch niet gaat doen kun je beter een fijne sportschool zoeken. Wat verstaan wij onder fijn? Een gym waar TV’s op de fitnessapparaten hangen en je naar je eigen Spotify-afspeellijst kunt luisteren terwijl je ziet hoeveel calorieën je staat te verbranden.

3. Apps downloaden

Download verschillende apps op je telefoon en zet je pushnotifications aan. Niet alleen krijg je daarmee gratis toegang tot trainingsschema’s, je telefoon stuurt ook een melding dat het weer tijd is voor je workout.

Extra motivatie nodig? Deel je resultaten op social media. HO maar dat jij één kilometer voor de finish aftaait. Iedereen moet zien hoe sportief jij bent.

4. Langzaam je conditie opbouwen

Sporten doe je met regelmaat, al helemaal als je niet gewend bent om te sporten. Conditie opbouwen doe je niet in één dag dus dwing jezelf vooral niet meteen vijf dagen per week te gaan sporten. Sport eerst een paar weken twee keer per week en bouw daarna pas uit naar één dag extra sporten.

Kies van tevoren twee vaste dagen uit waarop je gaat sporten. Zo voorkom je dat je ’s avonds met een zak chips op de bank ligt en jezelf de vraag stelt of je vandaag of morgen gaat sporten. Dan is het antwoord namelijk altijd morgen.

5. Sport samen

Als je samen met een buddy gaat sporten wordt het een lastig verhaal om je workout af te zeggen. Je laat je vriendin namelijk niet alleen bij de sportschool staan, jullie moeten tenslotte samen cijfers geven aan knappe hunks in het krachthonk.

6. Leuk sporten

Je hoeft natuurlijk niet per se te gaan hardlopen of naar de sportschool te gaan. Kies een sport uit die je écht leuk vindt om te doen (en dan hebben we het niet over een Netflix-marathon). Iets wat je leuk vindt ga je veel langer volhouden en wie weet zit er wel een tennistalent in jou verborgen.

Reageer op artikel:
De beste tips voor luie personen die conditie willen opbouwen
Sluiten