Love & Life 30 dec 2018 Suze van As

De personal trainer van Adele verklapt zijn beste fitness-tips

Adele heeft de afgelopen jaren een heuse transformatie ondergaan. Ze is fitter en energieker geworden en we zijn allemaal stiekem wel benieuwd hoe ze dat gedaan heeft.

Tijdens de Grammy’s vorig jaar verscheen de 28-jarige Adele in een prachtige olijfgroene jurk die haar zandloperfiguur benadrukte. Zelf vertelde Adele eerder aan Rolling Stone dat ze fitter wilde worden voor zichzelf, “but not to be a size zero or anything like that“. Ook vertelde ze dat ze helemaal niet van workouts houdt, en dat ze ook gewoon koolhydraten blijft eten. Toch is ze fitter dan ooit.

Haar personal trainer, Pete Geracimo, verklapt hoe hij Adele hielp met haar transformatie, en welke fitness-tips hij verder heeft voor iedereen met een druk leven.

1. Maak tijd vrij om voor je lichaam te zorgen

Volgens Pete is dit het allerbelangrijkste. Iedereen heeft het druk, maar het blijft belangrijk om een gezonde balans te vinden tussen je werk, familie, vrienden en je gezondheid.

2. Je hoeft echt niet naar de sportschool om fit te worden

Trainen met je lichaamsgewicht werkt namelijk het beste, en hier heb je geen materialen voor nodig. Denk hierbij aan squats, lunges, push-ups, dips, chin-ups, pull-ups en planken (die je gewoon thuis op je vloerkleed of een matje kunt uitvoeren).

3. High Intensity Interval Training (HIIT) werkt het beste voor vetverbranding

Deze sessies duren slechts dertig minuten of minder, en je werkt er ook nog eens heel erg hard voor. Het is zeker zwaar, maar duurt gelukkig ook niet heel erg lang.

4. Zorg dat je trainingen afwisselend zijn

Als je elke keer weer hetzelfde doet, wordt je vanzelf minder gemotiveerd om ervoor te gaan. Probeer het zo leuk mogelijk te maken voor jezelf.

5. Qua dieet: neem de tijd tijdens het koken

En zorg voor verse ingrediënten! Maak bijvoorbeeld zelf eenvoudig je tomatensaus, in plaats van saus uit een pot te gebruiken. Ook is het Sirtfood Diet een goede tip van Pete; een dieet dat draait om proteïne. “It’s not so much a diet but more of an eating lifestyle. It focuses on the positivity of food and not the negative.

Alright, we hebben weer wat motivatie verzameld om toch net wat beter voor ons lichaam te zorgen. Zomer-weer, kom maar op!

Daily Mail

Reageer op artikel:
De personal trainer van Adele verklapt zijn beste fitness-tips
Sluiten