Deze 6 lingeriemerken bewijzen dat schoonheid geen maat kent

Het merendeel van de lingeriemerken kan moeilijk ontkennen dat ze voornamelijk slanke en blanke modellen gebruiken voor hun campagnes, wat uiteraard niet helemaal representatief is voor alle lingeriedragers.

Gelukkig bestaan er ook lingeriemerken die wél vrouwen met verschillende vormen en huidskleuren in hun campagnes gebruiken en hiermee willen laten zien dat schoonheid geen maat, kleur of leeftijd kent. We couldn’t agree more. Laten we hopen dat andere merken het voorbeeld dat deze toppers geven snel zullen opvolgen.

1. ModCloth // Vorig jaar besloot dit kledingmerk uit de Verenigde Staten eigen werknemers te laten schitteren in een nieuwe campagne voor hun zwemkleding, in plaats van professionele modellen hiervoor te gebruiken. Ook één van de oprichtsters van ModCloth, Susan Gregg Koger, nam deel aan dit project. De foto’s werden daarnaast niet bewerkt en lijken eigenlijk meer op gezellige vakantiefoto’s dan op een reclame. ModCloth wilde met deze campagne laten zien dat het helemaal oké is om te laten zien wie je bent en dat het belangrijk is om van je eigen lichaam te houden. Hier kunnen wij ons volledig in vinden.

????? #modcloth #swim

A post shared by ModCloth (@modcloth) on

The Beach Blanket Bingo One-Piece is a forever fave! ? (Link in bio to shop.)

A post shared by ModCloth (@modcloth) on

Friday ? face. #modcloth #swim #?

A post shared by ModCloth (@modcloth) on

Halfway through the week like ??? -> link in bio to shop. #modcloth

A post shared by ModCloth (@modcloth) on

2. Naja // Oprichtsters Catalina Girald en Gina Rodriguez kwamen vorig jaar met een bijzonder fotoproject voor hun lingeriemerk Naja. Om hun nude lijn te promoten, die wél in zeven verschillende huidskleuren komt, lieten ze namelijk vrouwen van verschillende formaten fotograferen die allemaal één van deze zeven huidskleuren hebben. Het project kreeg de toepasselijke naam Nude for All en maakt duidelijk dat nude lingerie niet alleen in een beige kleur zou moeten komen.

It's #nationalnudeday and we've got you covered. 7 shades for every skin tone! Find your nude now at Naja.co #NUDEFORALL

A post shared by Naja (@naja) on

One nude? So rude. 7 shades, 3 panty styles. Naja.co #NUDEFORALL

A post shared by Naja (@naja) on

A nude for you, and a nude for you! Explore our 7 shades of nude now at Naja.co! ???????????? #NUDEFORALL

A post shared by Naja (@naja) on

3. Curvy Kate // Dit Britse lingeriemerk heeft pasgeleden een nieuwe campagne gelanceerd onder de hashtag #TheNewSexy. De modellen die in de campagne te zien zijn hebben allemaal iets dat hen speciaal maakt. Zo zit Gemma Flanagan in een rolstoel, heeft Carla Atherton zojuist een preventieve mastectomie gehad en is Janet Rook al vijfenzestig jaar. Het lingeriemerk wil hiermee zeggen dat hun modellen, net als de lingerie, in allerlei vormen en maten komen: “We are sure that all women are divine. Curvy Kate lingerie is designed for clients of different shapes, views, ages, and abilities, and so are our models.”

How gorgeous are the beautiful @dearscantilly #TheNewSexy women?! All bodies are beautiful and more should be done to celebrate them ? #lingerie #boudoir #harness #harnessbra #curves #curvy #curvymodels #blackbra #suspenders #diversity #bodypositive #leather #purple

A post shared by curvykate (@curvykate) on

"We're redefining the idea of sexy. It's not just one look, one size, one piece of clothing – it's any person wearing anything, any size, any age, they deserve to feel sexy and can feel sexy. The problem is that everyone needs to be represented. You're more likely to shop with a brand who uses someone who looks a little like you, it makes you feel included and like you're worthy. So yeah diversity helps everyone – it's a no brainer." – @fullerfigurefullerbust #TheNewSexy

A post shared by curvykate (@curvykate) on

We loved shooting our second #TheNewSexy campaign yesterday for the @dearscantilly range. 8 beautiful women all showing us that sexy comes in a diverse range of shapes, sizes, looks and ages. @bambigems rocking the new Showtime piece in this shot ❤️ #diversityrules #noonewaytobesexy #loveyourbody #everybodyisbeatiful

A post shared by curvykate (@curvykate) on

@dianasirokai is a plus size model and #BoPo advocate – she took part in @dearscantilly's #TheNewSexy to show the fashion industry what it's missing. She's looking absolutely delicious in the classic Surrender set. Head to the blog to read her full story X #lingerie #boudoir #harness #harnessbra #blackbra #sheerbra #curves #curvy #curvymodels #bodypositive #bodylove #confidence #diversity

A post shared by curvykate (@curvykate) on

4. Aerie // Dit Amerikaanse lingeriemerk behoort tot één van de eersten die stopte met het bewerken van campagnes. Sinds 2014 gebruiken ze enkel niet geretoucheerde foto’s van modellen en vormen hierdoor zelfs voor merken als Victoria’s Secret een concurrent. Volgens Jennifer Foyle, de CEO van het bedrijf, is het namelijk niet nodig om iets te bewerken dat al mooi van zichzelf is. Toppers.

Find what makes you happy with free shipping & returns on swim.

A post shared by aerie (@aerie) on

Smile! Logo undies are back in stock… and going fast!

A post shared by aerie (@aerie) on

Happiness is coming.

A post shared by aerie (@aerie) on

New swim that makes you want to get outside (or book a vacation stat!)

A post shared by aerie (@aerie) on

5. Lonely Label // Dit lingeriemerk uit Nieuw Zeeland besloot om het roer voor altijd om te gooien en niet meer actrices uit de serie Some Girls in hun campagnes te gebruiken, maar verschillende vrouwen uit de hele wereld. Op hun Instagram-feed zijn daarom vrouwen in allerlei vormen en maten te zien, sommigen met tattoo’s en anderen weer met stretch marks. De boodschap die Lonely Label hiermee wil overbrengen? Dat elke vrouw mooi genoeg is om sexy lingerie te dragen.

Grey marle goodness. Laced up or cut out, our textural swim silhouettes will have you holiday dreaming. For more on swim see our bio » #LonelySwim

A post shared by Lonely Lingerie (@lonelylingerie) on

16 bands are here! Thanks to an overwhelming number of requests we are very excited to offer Lulu Underwire through to a 16B-D. All other sizes of Black Lulu UW are restocked too x #LonelyLingerie

A post shared by Lonely Lingerie (@lonelylingerie) on

Our Daphne Bikini, a full underwire style bikini with cross over detailing through the back. Paired with the matching high-waist Daphne Brief. #LonelySwim

A post shared by Lonely Lingerie (@lonelylingerie) on

Paloma & Billie ♡ Quilted satin paired with paisley lace for our new Billie underwire. Available in Black or Lily via our webstore » #LonelyLingerie

A post shared by Lonely Lingerie (@lonelylingerie) on

6. American Apparel // Hoewel het momenteel helaas niet zo goed gaat met dit Amerikaanse kledingmerk, was hun lingeriecampagne van 2014 fantastisch. De 62-jarige Jacky O’Shaughnessy werd toen namelijk het gezicht van het merk en schitterde in een campagne die een geweldige boodschap overdroeg: “Sexy has no expiration date”.

Sexy has no expiration date. Jacky in Floral Lace Lingerie #lingerie #lace

A post shared by American Apparel (@americanapparelusa) on

Hot or not? De fluweel-trend is nu ook overgewaaid op lingerie

Brightside

Reageer op artikel:
Deze 6 lingeriemerken bewijzen dat schoonheid geen maat kent
Sluiten