Carolina van Vugt
Carolina van Vugt Beauty 2 jun 2017
Leestijd: 3 minuten

Deze 6 lingeriemerken bewijzen dat schoonheid geen maat kent

Het merendeel van de lingeriemerken kan moeilijk ontkennen dat ze voornamelijk slanke en blanke modellen gebruiken voor hun campagnes, wat uiteraard niet helemaal representatief is voor alle lingeriedragers.

Gelukkig bestaan er ook lingeriemerken die wél vrouwen met verschillende vormen en huidskleuren in hun campagnes gebruiken en hiermee willen laten zien dat schoonheid geen maat, kleur of leeftijd kent. We couldn’t agree more. Laten we hopen dat andere merken het voorbeeld dat deze toppers geven snel zullen opvolgen.

1. ModCloth // Vorig jaar besloot dit kledingmerk uit de Verenigde Staten eigen werknemers te laten schitteren in een nieuwe campagne voor hun zwemkleding, in plaats van professionele modellen hiervoor te gebruiken. Ook één van de oprichtsters van ModCloth, Susan Gregg Koger, nam deel aan dit project. De foto’s werden daarnaast niet bewerkt en lijken eigenlijk meer op gezellige vakantiefoto’s dan op een reclame. ModCloth wilde met deze campagne laten zien dat het helemaal oké is om te laten zien wie je bent en dat het belangrijk is om van je eigen lichaam te houden. Hier kunnen wij ons volledig in vinden.

2. Naja // Oprichtsters Catalina Girald en Gina Rodriguez kwamen vorig jaar met een bijzonder fotoproject voor hun lingeriemerk Naja. Om hun nude lijn te promoten, die wél in zeven verschillende huidskleuren komt, lieten ze namelijk vrouwen van verschillende formaten fotograferen die allemaal één van deze zeven huidskleuren hebben. Het project kreeg de toepasselijke naam Nude for All en maakt duidelijk dat nude lingerie niet alleen in een beige kleur zou moeten komen.

3. Curvy Kate // Dit Britse lingeriemerk heeft pasgeleden een nieuwe campagne gelanceerd onder de hashtag #TheNewSexy. De modellen die in de campagne te zien zijn hebben allemaal iets dat hen speciaal maakt. Zo zit Gemma Flanagan in een rolstoel, heeft Carla Atherton zojuist een preventieve mastectomie gehad en is Janet Rook al vijfenzestig jaar. Het lingeriemerk wil hiermee zeggen dat hun modellen, net als de lingerie, in allerlei vormen en maten komen: “We are sure that all women are divine. Curvy Kate lingerie is designed for clients of different shapes, views, ages, and abilities, and so are our models.”

4. Aerie // Dit Amerikaanse lingeriemerk behoort tot één van de eersten die stopte met het bewerken van campagnes. Sinds 2014 gebruiken ze enkel niet geretoucheerde foto’s van modellen en vormen hierdoor zelfs voor merken als Victoria’s Secret een concurrent. Volgens Jennifer Foyle, de CEO van het bedrijf, is het namelijk niet nodig om iets te bewerken dat al mooi van zichzelf is. Toppers.

5. Lonely Label // Dit lingeriemerk uit Nieuw Zeeland besloot om het roer voor altijd om te gooien en niet meer actrices uit de serie Some Girls in hun campagnes te gebruiken, maar verschillende vrouwen uit de hele wereld. Op hun Instagram-feed zijn daarom vrouwen in allerlei vormen en maten te zien, sommigen met tattoo’s en anderen weer met stretch marks. De boodschap die Lonely Label hiermee wil overbrengen? Dat elke vrouw mooi genoeg is om sexy lingerie te dragen.

6. American Apparel // Hoewel het momenteel helaas niet zo goed gaat met dit Amerikaanse kledingmerk, was hun lingeriecampagne van 2014 fantastisch. De 62-jarige Jacky O’Shaughnessy werd toen namelijk het gezicht van het merk en schitterde in een campagne die een geweldige boodschap overdroeg: “Sexy has no expiration date”.

Hot or not? De fluweel-trend is nu ook overgewaaid op lingerie

Brightside

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
Deze 6 lingeriemerken bewijzen dat schoonheid geen maat kent
Sluiten