Love & Life 13 jan 2019 Suze van As

Deze 70-jarige vrouw eet al 28 jaar geen suiker en deelt haar ultieme body-tips

Carolyn Hartz bewijst dat je op oudere leeftijd nog steeds superfit kunt zijn. Ze eet al 28 jaar geen suiker, en niemand zou ooit raden dat ze al 70 jaar is.

Toen wij de foto’s van Carolyn in bikini zagen dachten we dat ze geen jaar ouder dan 50 kon zijn. We zaten er maar liefst 20 jaar (!) naast. Nu vertelt ze alles over haar succes en hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om er op die leeftijd uit te zien als een supermodel.

Ze stopte 28 jaar geleden volledig met het eten van suiker. Ondanks dat veel vrouwen denken dat het onmogelijk is op die leeftijd, heeft ze het toch voor elkaar gekregen: “A lot of women post 50 think that it’s not possible to maintain a reasonable shape and weight when they reach 50 or beyond.” Carolyn bewijst dat het wel degelijk kan.

Carolyn’s tips op een rijtje:

1. Stop met gedachteloos eten

“Mindless eating can lead to unnecessary weight gain. I say to my customers “taste and enjoy every mouthful”. It will help you slow down and you will be less likely to overeat.”

2. Stoppen met suikers

“I cut out sugar 28 years ago, which was difficult because I was a sugar addict but I believe it is one of the most important reasons I have been able to keep myself healthy and keep my body shape.”

3. Gun jezelf af en toe iets

“I love my sweet treats and I don’t deprive myself. I eat 2 pieces of dark chocolate every night.”

4. Genoeg slaap

Ze doet haar best om minstens 8 uur te slapen ‘s nachts: “I have done this for most of my life and now the research shows that it is essential for good health to get this number of hours,” vertelde ze. “It is when our body heals and rejuvenates.”

5. Mediteren

“I meditate every day usually in the morning it means I have to get up half an hour earlier but the benefits during my working day is enormous,” vertelde ze. “I am so much calmer and intuitive since I have been meditating. I only started meditating at 65 so it is never too late.”

6. Dagelijks blijven bewegen

Ze is na 25 jaar weer begonnen met tennissen en gaat elke dag nog de deur uit. “I walk my dog in the park 30 minutes a day. This is one of the best things that I do all day as he loves it and I love it too. I try to do yoga three times a week”

7. Eet genoeg proteïne

“I make sure I eat protein with every meal especially breakfast. It stops the cravings.”

8. Nooit je make-up erop laten zitten

“I never go to bed without cleansing and removing my make-up and I moisturise every night especially around the eyes and neck.”

9. Zonnebrandcrème onder je make-up

“I wear sunscreen everyday under my makeup and never sun bake. I am very aware of the damaging effects of the sun and I had this reminder when I had a cancer removed from my nose when I was only 30.”

10. Positiviteit

“Be happy for everyone and never worry about your age. Most importantly train yourself to see the glass as half full. The day is partially sunny not partially cloudy!”

Deze 20 fitnesstransformaties laten zien hoe snel een lichaam kan veranderen

daily mail

Reageer op artikel:
Deze 70-jarige vrouw eet al 28 jaar geen suiker en deelt haar ultieme body-tips
Sluiten