Deze snelle workout moet je doen als je de hele dag op je billen zit

Love & Life

Deze snelle workout moet je doen als je de hele dag op je billen zit

Of je nou een kantoorbaan hebt of de hele dag op school zit, je lichaam is helemaal niet blij met je luie, zittende billen.

We zouden een heel boek kunnen vullen met redenen waarom de hele dag zitten slecht voor je is. Laten we het erop houden dat je er slappe en plattere billen van krijgt en je houding ervan achteruit gaat. Zo raden we aan om elk uur eventjes op te staan om een glaasje water te halen of voor een korte wandeling naar de wc. Ook is het een goed idee om eens te kijken naar deze zes oefeningen die je lichaamshouding helpen herstellen.

1. Dead Bug

Hiervoor moet je langzaam je rechterbeen en linkerarm uitstrekken zonder de grond aan te raken. Vervolgens ga je weer terug naar de startpositie en wissel je van arm en been. Doe hiervan 20 herhalingen, waarbij je om en om van been/arm wisselt.

2. Planken

Probeer tijdens het planken om je torso zo laag mogelijk bij de grond te houden en je billen niet omhoog te steken. Hou dit 30 seconden vol en dan ben je een topper.

3. Single Leg Bridges

Ga plat op je rug liggen met je armen gestrekt op de grond langs je zij. Zet je voeten plat op de grond zodat je benen een hoek maken en til één been op zodat je hak naar het plafond wijst. Vervolgens beweeg je je heup naar boven en breng je deze langzaam weer terug naar de grond. Doe dit twaalf keer per been.

4. Kettlebell Deadlifts

Deze oefening is ontzettend goed voor je, aangezien je er verschillende lichaamsdelen mee traint. Hiervoor moet je de kettlebell voor je laten hangen en je billen iets naar achter duwen terwijl je je romp buigt zodat hij op een hoek van 90 graden staat met je benen. Probeer ervoor te zorgen dat je je benen niet buigt. Doe dit vijftien keer.

5. Bent-Over Row

Voor deze oefening neem je een houding aan alsof je heel hard een heuvel op fietst. Vervolgens breng je het gewichtje vanaf je rib-hoogte naar knie-hoogte zonder je houding te verbreken. Doe deze badboy vijftien keer per kant.

6. Goblet Squats

Zorg er tijdens het squatten voor dat je knieën niet verder buigen dan je tenen en houd de kettlebell goed vast voor je borst. Doe deze vijftien keer en je lichaam zal blij zijn!

11 perfecte plank-oefeningen voor kracht en cardio-training