Wow – Deze Duitse supermarkt maakt een krachtig statement tegen racisme

De afgelopen tijd worden veel acties gehouden en statements gemaakt tegen racisme. Zo doneerde Glossier 1 miljoen dollar aan Black Lives Matter en zwarte beautymerken, en verruilden witte vrouwen hun platform met zwarte vrouwen om hun stemmen te versterken. In een Duitse supermarkt gebeurde ook iets opvallend.

Een Duitse supermarkt, EDEKA, maakte een krachtig statement door producten die niet uit Duitsland kwamen, uit de schappen te halen.

Duitse supermarkt maakt statement

De supermarkt haalde alle producten die niet uit Duitsland kwamen, uit de schappen en verving dat door bordjes met teksten als “dit schap is best wel saai zonder diversiteit”, of “Diversiteit verrijkt ons”. Het resultaat? Een nagenoeg lege supermarkt en verbaasde klanten. De Duitse supermarkt deed dit om een statement te maken over diversiteit en racisme.

EDEKA liet weten dat de bordjes (en daarmee ook het statement) onderdeel zijn van een grote campagne. De campagne zou gaan over de afhankelijkheid van buitenlands eten. Iets dat op de foto’s van de lege schappen maar al te duidelijk wordt.

Het resultaat

Al gauw verschenen er foto’s van de lege schappen op social media. Dat het mensen heeft wakker geschud, is een ding dat zeker is. De Duitse supermarkt heeft voor deze aanpak gekozen, omdat ze staan voor variatie en diversiteit. Het assortiment bevat, naast producten die geproduceerd zijn in verschillende regio’s binnen Duitsland, ook veel buitenlandse producten.

Wie in de supermarkt een boodschapje wilde doen, kwam dus voor een verrassing te staan. Verbaasde klanten reageerden verbaasd op de uitgestorven winkel. Op social media waren er ook veel mensen die lieten weten hoe belangrijker het is om te realiseren dat er zoveel buitenlandse producten in de supermarkt liggen.

Reageer op artikel:
Wow – Deze Duitse supermarkt maakt een krachtig statement tegen racisme
Sluiten