Deze nieuwe en effectieve workout wordt steeds populairder en wij snappen wel waarom

Tegenwoordig vliegen de HIIT-lesjes je om de oren. We hebben goed nieuws voor iedereen die toe is aan een beetje afwisseling. Er is namelijk een nieuwe workout opgedoken genaamd EMOM en die zal niet snel vervelen.

De naam EMOM zei ons uiteraard helemaal niks, dus zijn we op zoek gegaan naar een uitleg op het Wereldwijde Web.

Effectieve workouts

Tegenwoordig lijken we allemaal bizar veel te sporten. Toen wij laatst voor de verandering om 07:00 uur de sportschool binnenliepen, schrokken we ons kapot. Een hele ruimte vol fanatieke vroege vogels stond voor de derde dag op rij alweer klaar om keihard te beulen in de gym.

Hoewel het discutabel is in hoeverre dit nu echt gezond is, is één ding duidelijk: we sporten, en veel ook. Heb je geen zin om elke dag dezelfde dezelfde workout te doen? Geen stress. De EMOM workout zit namelijk vol afwisseling.

EMOM workout

Goed, wat houdt het in? EMOM is een vorm van cardiotraining waarbij de afkorting staat voor Every Minute On The Minute. Zoals de naam al doet vermoeden is het dus een intervaltraining, maar met zoveel afwisseling als jij wil.

Helaas duurt de workout iets langer dan een minuut, wat we stiekem wel weer jammer vinden. Het hele idee van deze cardiotraining is dat je elke minuut één set oefeningen doet. Wanneer je deze set hebt afgerond, mag je de resterende seconden van die minuut op adem komen. Zodra de volgende minuut start, begin je met een nieuwe set oefeningen. Als je dit zo’n vijftien tot dertig minuten volhoudt, heb je een heuse workout achter de rug.

Follow @jlfitnessmiami⁠ ⁠ 12 Minute EMOM Workout 162: ⁣⁠ ⁣⁠ Workout Instructions: ⁣⁠ ⁠ Complete the exercises for the prescribed number of reps under a minute. If you complete the exercise or movement under that minute, you will rest for the remaining time. ⁠ ⁠ ⁠ ⁠ Start the following exercise when the next minute is up.⁣ ⁣ ⁠ ⁠ 🖥: Visit juanlugofitness.com for more workouts ⁣⁠ ⁠ 🏋️‍♀️ Follow @jlfitnessmiami_women : Workouts for women⁠ ⁠ #jlfitnessmiami#kettlebells#workouts#kettlebellswings #workoutsession #cardioworkouts#strength#sweat#fullbodyworkouts#onnit#circuittraining#metcon#hiit#gymworkouts⁣ #emom

1,573 Likes, 22 Comments – JL (@jlfitnessmiami) on Instagram: “Follow @jlfitnessmiami⁠ ⁠ 12 Minute EMOM Workout 162: ⁣⁠ ⁣⁠ Workout Instructions: ⁣⁠ ⁠ Complete the…”

Een voorbeeld

Stel je voor: je begint de eerste minuut met vijftien burpees. Heb je vijftien burpees binnen veertig seconden gedaan? Dan mag je twintig seconden op adem komen. In de volgende minuut toe je tien push-ups, en rust je de overgebleven tijd uit. Zo kan je eindeloos afwisselen én train je verschillende spiergroepen. Winning.

Jani TV

Reageer op artikel:
Deze nieuwe en effectieve workout wordt steeds populairder en wij snappen wel waarom
Sluiten