Fitness guide: 5 fouten bij het trainen van de armen die iedereen maakt

Met de zomer in zicht, slaan we allemaal weer aan het fitnessen. We trainen de billen, buik, benen en niet te vergeten de armen. En bij dat laatste maken we best wat fouten, zonder dat we het door hebben.

We trainen ons helemaal suf, in de hoop op een dag net zulke getonede armen als Jennifer Aniston te krijgen. Alleen maken we bij het trainen veel kleine foutjes, waardoor we weinig progressie zien.

De meest gemaakte fitness fouten bij het armen trainen

Het zit ‘m in de kleine dingetjes, wedden dat jij je ook schuldig maakt aan de volgende fouten?

1. Je focust te veel op de biceps

Hoewel de biceps de meest bekende spieren in de armen zijn, zijn dit lang niet de enige spieren die je moet trainen. Om de biceps te trainen, doe je oefeningen waarbij je je armen sluit. Terwijl je de tricep traint door  de ellebogen te openen. Op Pinterest en YouTube vind je genoeg oefeningen waarmee je beide traint, deze zijn het meest effectief.

2. Je speelt valt door te zwaaien met je armen

Eerlijk is eerlijk, dit doen we allemaal. In plaats van de oefening netjes uit te voeren, zetten we onze moves kracht bij door te met onze armen te gooien. Dit is wellicht de manier om je door die laatste paar reps heen te worstelen, maar niet de manier om je armen te trainen. Als je merkt dat je deze fout veel maakt, probeer dat wat lichtere gewichten.

3. Je versnelt de herhalingen

We kennen het allemaal: je bent bij de laatste set en je haast je snel door alle herhalingen heen. We denken ons lichaam te slim af te zijn, maar eigenlijk is het andersom. Door het versnellen van de oefening, maak je niet dezelfde progressie. Het is volgens menig fitness-instructeur beter om de oefeningen langzaam te doen, zo ga je meer resultaat zien.

4. Je richt je op specifieke plekken voor vetverbranding

Veel vrouwen zijn – onnodig – onzeker over het vet dat ze op hun armen hebben, en denken dit weg te krijgen door arm oefeningen. Girl, we’ve got bad news. Het ‘targetten‘ van vetverlies is namelijk niet mogelijk. Vet verlies je door minder te eten dan je verbrandt. En natuurlijk verband je wel vet met het trainen van je armen, maar niet per se op die plek.

5. Je traint te vaak

Als we iets willen, dan willen we dit ook zo snel mogelijk. Dit geldt ook voor afgetrainde armen. Toch gaat het niet helpen als je zo vaak mogelijk je armen traint. Het lichaam heeft ook rust nodig, zodat de spieren weer herstellen. Als je blijft doortrainen maak je meer kapot, dan dat je gaint.

Met bovenstaande tips moet het appeltje eitje worden om die getonede armen te krijgen waar je voor traint. En wees eerlijk, ze zijn best haalbaar, toch?

Cosmopolitan

Reageer op artikel:
Fitness guide: 5 fouten bij het trainen van de armen die iedereen maakt
Sluiten