Deze 5 fouten maakt iedereen tijdens het trainen van de billen

Het valt niet te ontkennen dat we de laatste tijd meer dan ooit bezig zijn met het trainen van onze billen. Natuurlijk speelt de media en de KarJenner-clan hier een grote rol in. Hoe hard we ook trainen, we merken vaak niet echt verschil. Herken jij dit? Dan is de kans groot dat je één van deze fouten maakt tijdens je workout.

We lungen, squatten en hip thrusten heel wat af, alles voor die ronde billen. Toch lijkt het soms voor niets, want die booty á la J. Lo laat lang op zich wachten.

Voor niets aan de fitness? Dit zijn de meest gemaakte fouten tijdens het trainen van de billen

Duurt het bij jou wel erg lang voordat je die bilspieren ziet groeien? Dan is de kans groot dat je een van deze fouten maakt tijdens het fitnessen.

1. Je maakt geen mentale connectie met je billen

Oké, dit klinkt inderdaad heel zweverig. Maar wat we hiermee willen zeggen, is dat je jouw bilspieren mentaal moet aansturen. Het zijn geen spieren die je de hele dag door gebruikt, in het engels ook wel glute muscles. Deze glute muscles kunnen in slaap vallen als je ze niet bewust gebruikt. Een goede oefening is om gedurende de dag je billen los van elkaar aan te spannen, zo maak je bewuster gebruik van die spieren.

2. Je traint niet zwaar genoeg

Laat we vooropstellen dat je het gewicht langzaam op moet bouwen. Toch is een paar oefeningen met zwaarder gewicht effectiever dan twintig oefeningen met licht gewicht. Veel personal trainers raden acht tot tien herhalingen per sessie aan.

3. Je doet geen hip thrusts

Dit is misschien niet de meest charmante oefening om te doen in de sportschool, maar wel het golden ticket naar die ronde billen. De meeste oefeningen trainen alleen de onderkant van de bil, terwijl hip thrusts zowel de boven- als onderkant trainen. Winnen.

4. Je focust alleen op de billen

Dit klinkt misschien verwarrend, maar het trainen van de benen zorgt ook voor een goede booty. Been trainingen geven jouw billen – en benen of course – ook een goede shape. Twee vliegen in één klap dus.

5. Je traint te veel

‘Hoe meer, hoe beter’ gaat helaas niet op voor het trainen van billen. Jouw spieren hebben de rust net zo hard nodig als de oefeningen. Het creëren van een ronde kont kan je niet overhaasten, dit werkt alleen maar averechts. Accepteer dat het wat tijd kost en gun die bilspieren hun herstel. Rome wasn’t built in a day.

Benieuwd wat je wel moet doen? Lees dan dit artikel over bil-workouts.

Women's Health

Reageer op artikel:
Deze 5 fouten maakt iedereen tijdens het trainen van de billen
Sluiten