Redactie
Redactie Love & Life 28 feb 2019

Zo krijg jij killer abs: 6 buikspieroefeningen speciaal voor je lage buikspieren

Tja, na maanden ploeteren in de sportschool ben je dan wel strak, maar je lage buikspieren lijken niet eens te bestaan. Maar daar hebben we een oplossing voor: hieronder vind je zes buikspieroefeningen die afrekenen met je lage buikspieren.

Buikspieroefeningen voor je lage buikspieren

De bovenste blokjes kunnen met een dedicated fitness-training en goed dieet al snel tevoorschijn komen, maar je lage buikspieren laten zich minder makkelijk zien. Daarnaast zijn de meeste buikspieroefeningen gericht op je bovenste buikspieren. Maar wees niet getreurd, want met onderstaande simpele buikspieroefeningen zijn jouw lage buikspieren binnen no-time zichtbaar.

1. Leg raise

Ga op je rug liggen met je benen recht omhoog, in een hoek van negentig graden. Laat heel langzaam beide benen richting de grond zakken, totdat je benen bijna de vloer aanraken (niet cheaten) en lift ze weer omhoog. Wedden dat je dit voelt? Herhaal de oefening tien keer. Voor het ultieme resultaat doe je drie setjes per training.

2. Plank

Iedereen kent de plank wel, het is een van de klassieke buikspieroefeningen voor je lage buikspieren. Je voelt je lage buikspieren pas echt als je de plank goed uitvoert. Zorg ervoor dat je een rechte rug hebt en houdt je navel ingetrokken. Maak de plank onderdeel van je vaste sportschema of plank elke ochtend drie keer dertig seconden als je net uit bed komt. Resultaat gegarandeerd.

3. Plank op fitnessbal

Doe een ‘normale’ plank, maar dan met je ellebogen op een fitnessbal. Draai voorzichtig rondjes met je ellebogen. Vier keer linksom en vier keer rechtsom. Herhaal deze set drie keer. Let er bij deze oefening goed op dat je je bekken gekanteld houdt en dus geen holle rug krijgt.

In order to move on, you must understand why you felt what you did and why you no longer need to feel it.

1,882 Likes, 15 Comments – S B C (@russellsbc) on Instagram: “In order to move on, you must understand why you felt what you did and why you no longer need to…”

4. Pulse up

De pulse wat? De pulse up is een killer fitness-oefening voor je lage buikspieren, als je hem goed uitvoert tenminste. Ga op je rug liggen en strek je benen omhoog, in een hoek van negentig graden. Schop je benen de lucht in, je onderrug komt van de vloer. Maak deze beweging snel achter elkaar, het zijn een soort pulses. Doe vier setjes van vijftien pulses voor het optimale resultaat.

5. Burpee

Tja, de beruchte burpee. You either love it or hate it. We kunnen helaas niet ontkennen dan de burpee geweldig is voor het training van je lage buikspieren – en eigenlijk van je hele lichaam. Dus helaas kom je er niet onderuit. In de video hieronder zie je hoe je de perfecte burpee kunt doen. Doe drie sets van tien burpees per keer. Het zweet breekt je niet alleen uit, maar je lage buikspieren zullen zich ook sneller laten zien.

6. Thug jumps

Van deze buikspieroefening heb je misschien nog nooit gehoord, maar hij werkt als een trein voor je lage buikspieren. Zo ga je te werk: ga staan met je voeten op heupbreedte. Strengel je vingers in elkaar en houd je handen voor je borst. Zak licht door je knieën en spring in één keer zo hoog als je kan, met je knieën opgetrokken naar je borst. Land op de grond met je je benen licht gebogen om de klap op te vangen. Herhaal deze oefening vijf keer en doe drie sets.

They said, she CANT – She said, I CAN.

2,197 Likes, 12 Comments – S B C (@russellsbc) on Instagram: “They said, she CANT – She said, I CAN.”

Al deze fitness-oefeningen kan je ook gemakkelijk thuis doen. Je hebt vanaf nu dus geen excuus meer om op de bank te blijven zitten.

womenshealth.nlbuikspierkwartier.nl

Reageer op artikel:
Zo krijg jij killer abs: 6 buikspieroefeningen speciaal voor je lage buikspieren
Sluiten