Deze fitness-oefeningen bezorgen je de armen van je dromen

Elk lichaamsonderdeel verdient tijdens het trainen evenveel aandacht. Uiteindelijk wil je natuurlijk een lichaam dat in proportie is, toch? Daarom vind je hier fijne fitness-oefeningen waarmee je supersexy armen kweekt. Nog een pluspunt: je kunt ze gewoon thuis doen.

Fitness-oefeningen voor je armen

Om deze oefeningen uit te voeren heb je een paar dumbbells nodig. De work-out bestaat uit een viertal oefeningen, waartussen je eventueel een minuut rust kunt houden. Let er vooral op dat je de oefening goed uitvoert. Dit is belangrijker dan hoe vaak je het doet.

Oefening 1: Inchworm

Sta met je voeten op heupbreedte naast elkaar, buig voorover totdat je je handen plat op de grond kunt leggen. Loop nu met je handen zo ver naar naar voren als je kunt. Houd hierbij je buikspieren aangespannen en je benen zo recht mogelijk. Houd deze positie nu even vast en loop weer terug met je handen.

Oefening 2: Alternating Arm Raise

Sta rechtop met een dumbbell in elke hand. Houd je rechterarm rechts naast je been, houd je linkerarm aan de voorkant van je linkerbeen. Je houdt je voeten op heupbreedreedte naast elkaar. Houd je armen recht en breng beide handen omhoog. Je rechterarm steek je naar rechts, je linkerarm gaat naar voren. Doe dit tot schouderhoogte en breng dan je armen weer naar beneden. Herhaal dit, maar dan omgekeerd (rechterarm naar voren, linkerarm naar links).

Oefening 3: Arnold

Sta rechtop met je voeten op heupbreedte uit elkaar. Houd de dumbbells voor je benen, met je handpalmen naar buiten gericht. Breng de dumbells tot op schouderhoogte, roteer je handpalmen weer naar buiten en breng de bumbells omhoog. Breng ze dan weer naar beneden op dezelfde manier en begin weer opnieuw.

Oefening 4: Row & Triceps Kickback

Houd een dumbbell in je rechterhand en plaats je linkerhand en knie op een (fitness)bank. Houd je rug recht en buikspieren aangespannen, buig je rechterelleboog omhoog, zodat de dumbbell naast je zij hangt. Til het gewicht dan op naar achteren totdat je arm helemaal recht is. Breng je arm op dezelfde manier weer naar beneden en herhaal de oefening. Doe dit ook aan de andere kant.

Train je toch liever je billen? Lees dan dit artikel.

Popsugar

Reageer op artikel:
Deze fitness-oefeningen bezorgen je de armen van je dromen
Sluiten