Stop maar met fitness – Simpele life hacks om je buikspieren de hele dag door te trainen

Ben jij niet gemaakt voor fitness of sta jij juist altijd vooraan bij het buikspierkwartier in je sportschool? Dat hoeft niet langer, want met deze simpele life hacks train jij voortaan je buikspieren de hele dag door. Kom maar door met die killer abs.

Train je buikspieren zonder fitness

Stop de marteling in de sportschool, jij kan namelijk de hele dag door werken aan je buikspieren, zonder dat je dat doorhebt. Klinkt dit te mooi om waar te zijn? Dat is het niet. We hebben de vier gouden tips voor je op een rij gezet.

Ooo haven’t seen that body in a while!! 😁😁 I’m 30 weeks pregnant ladies, SO EXCITED!! (Obviously not in this photo haha) I’ve had A LOT of people asking about what’s going to “happen” to me POST pregnancy, if I have any goals or if I’m going to take time off. I just want to start by saying I have ALWAYS loved being fit and healthy so “getting back” to being healthy won’t be an issue for me. I will just continue to do what I have always done for my WHOLE LIFE! In terms of goals? FOR SURE!! I would LOVE to be able to complete 12 weeks of my #BBG program by the END of this year! Millions of women all over the world have done this post pregnancy (with doctors clearance) so what’s stopping meπŸ˜πŸ‘Œ Does anyone want to see ME do anything post pregnancy??? You know I like a good challenge 😘😘 www.kaylaitsines.com/app

118.4k Likes, 671 Comments – KAYLA ITSINES (@kayla_itsines) on Instagram: “Ooo haven’t seen that body in a while!! 😁😁 I’m 30 weeks pregnant ladies, SO EXCITED!! (Obviously…”

1. Tijdens het fietsen

Zit jij altijd in gedachten verzonken op de fiets? Wees je dan eens bewust van je houding. Haal niet alleen kracht uit je benen, maar ga rechtop zitten en span ook je core aan door je navel in te trekken. Bijkomende voordelen: het is goed voor je houding Γ©n je kan sneller fietsen omdat je je hele lichaam gebruikt.

2. Bij het traplopen

Sowieso is het een goed idee om wat vaker de trap te nemen, in plaats van de lift. Dat is natuurlijk al een life hack op zich, maar niet per se een vervanger voor een goede dosis fitness. Waar je ook bij het traplopen op moet letten, is dat je je buikspieren aanspant en je navel intrekt. Zo train je zonder teveel inspanning je hoge en lage buikspieren.

Instagram post by FitABS – Fitness Girls πŸ’ͺ * Mar 5, 2019 at 10:31am UTC

2,021 Likes, 7 Comments – FitABS – Fitness Girls πŸ’ͺ (@fitabs) on Instagram

3. Til een zware tas

Ben jij gewend aan light packaging? Dat werkt niet mee voor het trainen van je spieren. Probeer eens een zwaardere tas mee te nemen, zodat je lichaam harder aan het werk moet. Door te kiezen voor een rugzak, train je je buikspieren omdat je hiermee je houding compenseert voor het gewicht op je rug. Kortom: geen fitness meer nodig.

4. Achter je bureau

Als laatste kan je ook nog oefeningen doen terwijl je aan het werk bent. Ga rechtop op je bureaustoel zitten en til je voeten van de vloer. Strek je benen lichtjes uit en haal ze naar je toe, terwijl je jouw voeten van de grond houdt. Wedden dat je het voelt na een paar herhalingen?

Dit vind je ook interessant:

Work-out met Foodie-ness: de beste oefeningen voor keiharde buikspieren

Women's Health

Reageer op artikel:
Stop maar met fitness – Simpele life hacks om je buikspieren de hele dag door te trainen
Sluiten