Fitnessblogger deelt een interessante boodschap over calorieën tellen

Probeer je af te vallen, maar vind je het verschrikkelijk lastig om je geliefde snacks in te leveren voor worteltjes en amandelen?

Britse fitnessblogger Lucy Mountain heeft een belangrijke boodschap over het tellen van calorieën. Als jij strontvervelend wordt als jij je snoepjes niet krijgt en doodongelukkig een handje amandelen weg zit te knauwen heeft Lucy goed nieuws voor je: het is namelijk veel makkelijker om je doelen te bereiken als je jezelf af en toe iets lekkers gunt – mits je je porties aanpast op calorieën.

Met de onderstaande foto maakt ze een duidelijk statement over calorieën tellen.


Bij deze foto schrijft Lucy het volgende: “Veel mensen zouden de amandelen kiezen vanwege de voedingsstoffen of de smaak – wat prima is. Anderen kiezen de amandelen omdat, ondanks dat ze liever Fruit Pastels zouden hebben, ze denken dat ze beter op weg zijn met de amandelen. Dat mag natuurlijk ook. Als het overgrote deel van je dieet bestaat uit gebalanceerde en gezonde voeding, vind ik het niet erg om af en toe iets ongezonds te eten, gewoon omdat ik het lekker vind. ‘Gezond’ is wat ik er zelf van maak. Fruit Pastels (met mate) maken me gelukkig, en ik geloof dat dat enorm bijdraagt aan mijn algehele gezondheid.”

In de volgende foto’s laat ze ook vergelijkingen zien waar je in de eerste instantie misschien niet over nadenkt:

Gewone chips bevatten soms minder calorieën dan ‘gezonde’ groentechips.

‘Water met een smaakje’ bevat soms meer calorieën (niet altijd, in Nederland zijn we hier beter in) – dus let op!

De calorieën ‘per portie’ die op een Twix staan aangegeven, zijn voor één helft. Dat doet natuurlijk niemand.

Veel ‘speciale’ koffies bevatten ongelooflijk veel calorieën. Ga voor een gewone koffie (met melk, als je wil).

Er zit erg veel verschil tussen ijsjes.

Een ‘gezond ontbijtje’ versus een ‘stoute snack’ – het verschil in calorieën is minimaal.

Alleen omdat iets geen gluten of zuivel bevat, betekent het niet dat iets ‘skinny’ is!

Een geroosterd broodje versus een geroosterde boterham met boter.

Een portie vers fruit tegenover een portie gedroogd fruit.

Iemand die calorieën telt versus iemand die geen calorieën telt.

Hierover schrijft Lucy: “Precies, er is geen verschil. Er zou geen verschil moeten zijn omdat de methode die je kiest niet het enige is dat bepaalt wat jij eet. Het begint bij jou. Schiet je in de stress van calorieën tellen? Doe het dan niet. Het is maar één van de vele manieren.”

Bored Panda

Reageer op artikel:
Fitnessblogger deelt een interessante boodschap over calorieën tellen
Sluiten