Ben je blut? 3x gratis sporten waarmee je lief bent voor je portemonnee

We houden van sporten, maar onze portemonnee houdt daar wat minder van. Fancy sportscholen schieten als paddenstoelen de grond uit en sporten lijkt het nieuwe uitgaan te zijn geworden. Maar zit je even krap bij kas en wil je wel fit zijn, blijven of worden? Dan hebben wij drie gratis sporten voor je op een rij gezet waarmee je jouw spieren hard aan het werk zet.

Gratis sporten

Ja, we weten hoe fijn het is om met een personal trainer te trainen, om een extra smoothie te bestellen bij je high class gym en om toch te kiezen voor dat (dure!) barre lesje in plaats van een rondje te rennen. Maar niet iedereen heeft het breed genoeg om te genieten van deze privileges. Of het kan zijn dat je een krappe maand hebt, want ja: andere dagelijkse bezigheden zijn nou eenmaal ook duur en je huur is helaas ook niet gratis. Om deze reden stelden wij een lijstje met drie gratis sporten samen, zodat je zonder lege bankrekening toch fit bent.

1. Hardlopen

Een open deur, maar geen simpelere gratis workout dan een flinke hardloopsessie. Met apps als Runkeeper en Nike+ Run Club (beiden gratis) houd je jouw prestaties bij en krijg je meldingen wanneer het weer tijd is om te rennen. Als dat niet helpt, dan weten we het ook niet meer.

Als je jouw hardloopsessie wat zwaarder wilt maken, stop dan halverwege om lunges, squats en een aantal kikkersprongen te doen. Wedden dat je daarna verzuring voelt?

2. Yoga

Ben je al redelijk ervaren met yoga? Dan weet je waarschijnlijk jezelf goed in child’s pose, downward facing dog en andere yogaposes te vouwen. Op YouTube zijn veel goede yogalessen te vinden, zoals de 30-daagse serie van Yoga with Adrien. Ze loodst je elke dag voor een yogasessie heen, met elke keer een ander thema. Je hoeft hiervoor geen yoga ervaring te hebben, maar het is wel een pré, omdat je dan weet hoe je de houdingen juist uitvoert.

3. HIIT workout

Je zou misschien denken dat je hier een schreeuwende trainer voor nodig hebt, maar niets is minder waar. Koop een (dempende) yogamat, kies je favoriete afspeellijst uit, bepaal van tevoren je oefeningen en zet je timer. Doe bijvoorbeeld vier setjes van zeven minuten. Je kiest hierbij voor oefeningen als burpees, push-ups, lunges, squats en planks. Je kan er ook voor kiezen om eenmalig te investeren in een aantal gewichten, dat is natuurlijk alsnog goedkoper dan een sportschool abonnement.

Workouts op YouTube

Verder is YouTube je beste vriend. Op YouTube vind je namelijk elke mogelijke workout die je gewoon thuis kan uitvoeren. Een aantal van onze favoriete accounts:

1. Yoga with Adrien
2. Pamela Reif (haar 10 minute sixpack workout is geweldig)
3. POPSUGAR fitness (voor workouts zonder verder benodigdheden)
4. Emi Wong
5. Hip Shake Fitness (voor wanneer je wilt leren twerken als een pro – aanrader)

Dit vind je ook leuk: NSMBL’s Emma testte bbb health boutique: zweten in warme cabines mét resultaat

Women's Health

Reageer op artikel:
Ben je blut? 3x gratis sporten waarmee je lief bent voor je portemonnee
Sluiten