Deze HIIT workout van 20 minuten kan je overal uitvoeren en verbrandt mega veel calorieën

HIIT workouts zijn HOT. Deze intensieve training is super populair en je verbrandt er ook nog eens heel veel calorieën mee. Niet iedereen heeft alleen de tijd en ruimte om deze workout uit te voeren.

Wil je graag een HIIT workout doen, maar heb je weinig tijd en eigenlijk geen ruimte? Vergeet dit maar, want met deze twintig minuten durende workout lukt het jou ook.

De HIIT workout

We horen deze term steeds vaker voorbij komen, maar wat houdt deze workout precies is? De volledige naam van HIIT is High Intensity Interval Training. Als je een beginnende sporter bent, is dit precies wat je nodig hebt. Het is eigenlijk heel simpel: je gaat een aantal minuten heel intensief sporten en neemt dan een aantal minuten pauze.

Je hoeft hierdoor niet lang bezig te zijn om alsnog heel veel calorieën te verbranden. Deze trainingsmethode is een van de beste workouts om mee af te vallen. Het allermooiste aan de training is dat je weinig tijd én ruimte nodig hebt.

Voordeel van de workout

Lyuda Bouzinova, een personal trainer en fitness voedingsdeskundige, heeft een HIIT training bedacht die maar twintig minuten duurt. Ze vertelt dat wanneer je de intensiviteit tijdens de training hoog houdt, je lichaam ook nog vet verbrandt als je al gestopt bent met trainen. Je metabolisme is opgevoerd waardoor je vet blijft verbranden, ook als je al gestopt bent met trainen.

Hoe moet je het doen?

Doe de workout op een lege maag (als dat mogelijk is). Hierdoor ben je lichter en kan je makkelijker bewegen. Omdat je niet voor lange tijd gaat trainen, hebben je spieren genoeg energie tijdens de training.

Je begint met een korte warming-up, waarbij je een set van drie korte, intensieve bewegingen doet die invloed hebben op je hele lichaam. Je doet iedere zet oefeningen in de training direct achter elkaar. Na de set neem je twee minuten rust. De korte rust tussendoor houdt je hartslag op peil en je verbrandt meer calorieën tijdens de workout.
Dit zijn de oefeningen:

Burpees: 8 reps

Dear burpees, you will not kill me. @wondrwo 🔥🏋🏽‍♀️#tardiness #punishment #coachgoals💁‍♀️ #burpees #ufcgymmcallen #ufcgym #traindifferent #crossfit #reachthesky

15 Likes, 0 Comments – Brenda 🧿 (@brenduuh.0205) on Instagram: “Dear burpees, you will not kill me. @wondrwo 🔥🏋🏽‍♀️#tardiness #punishment #coachgoals💁‍♀️ #burpees…”

Tricep dips: 15 reps

The tricep dip is one of the most basic but also most effective bodyweight exercises that targets the tricep muscle. A simple raising and lowering of your bodyweight engages your triceps and deltoids, also known as shoulder muscles, to strengthen and tighten your arms. . . Here, Angela’s leg placement is best for beginners especially if you want to work on your form first. ❤️ . . Head on to @kattstraffic for a full body workout of our reigning Ms. Silka Tacloban 2019 @angelabucuuu 👑 #tricepsworkout #tricepdips #tricepsexercise

5 Likes, 0 Comments – Coach Katrina (@bodybykattstraffic) on Instagram: “The tricep dip is one of the most basic but also most effective bodyweight exercises that targets…”

Snap jumps: 8 reps

The famous Kayla Snap Jumps 💪🏼 try these with your workout tomorrow! 🤗 I actually find them fun! #coordinationchallenge 🙃 #kaylasarmy #kaylaitsines #snapjumps @kayla_itsines #personaltraining

19 Likes, 4 Comments – ✨B E L L E H U T T✨ (@bellehutt) on Instagram: “The famous Kayla Snap Jumps 💪🏼 try these with your workout tomorrow! 🤗 I actually find them fun!…”

Leg raises: 15 reps

⛽️6 Pack Abs Workout⛽️ Gear Sponsored by @vqfit 🔥 – 1. Medicine Ball Leg Raises – 15 reps 2. Russian Twists – 40 total 3. Reverse Crunch – 20 reps 4. Alternating Toe Touches – 20 total 5. V-Ups – 20 reps 6. Alternating Scissor Kicks -20 total – 🥴Complete Cycle 3x🥴 – 💥Fit Details: Vanquish Eclipse White Long Sleeves T- Shirt with Vanquish Eclipse Black Tapered Sweatpants💥 – #6pack #abs #legraises #medicineball #sixpack #absworkout #shredded #halloween #workout #fitnessfreak #fitnessmodel

5,587 Likes, 175 Comments – Eddie l Online Trainer (@eddiesfitness) on Instagram: “⛽️6 Pack Abs Workout⛽️ Gear Sponsored by @vqfit 🔥 – 1. Medicine Ball Leg Raises – 15 reps 2….”

Lunge jumps: 8 reps each side

🐶 didn’t get my last set of legs in at the gym because I was WRECKED! So tried to finish them in the kitchen when I got home, 3 sets and every set Winnie comes running over to help out 😂🤣 #gym #workout #gympartner #britishbulldog #gymmotivation #pets #lunges #lungejumps #fitness #fitnessjounrey #fitnessmotivation #fitnessaddict #bulldog #partnerworkout #goals

3,703 Likes, 58 Comments – Bethany Finlay (@bethany_finlay_pole_aerialist) on Instagram: “🐶 didn’t get my last set of legs in at the gym because I was WRECKED! So tried to finish them in…”

Sumo squat: 15 reps

Strengthen Tone and Shred your lower body with these 4 exercises. This workout is for All levels! It can be done with your body weight or any weight of your choice. We used dumbbells but of course you can use any other type of weights! Perform each exercise for 12-15 reps, and repeat set x 3-5. NB for the skiers try to perform for a minimum of 20 seconds. Swipe right to see the exercises, and tag your workout buddy below if you fancy giving this a go! 👉 . . #lowerbodyworkouts #sumosquats #glutebridges #squatchallenge #fullbodyworkout . . . . #soulsistermethod #soulsistersfitness #adidastrainingsquad #adidasstudioldn #personaltrainerlondon #bricklane

2,035 Likes, 58 Comments – Maddy & Alex Weaver (@soulsistersfitness) on Instagram: “Strengthen Tone and Shred your lower body with these 4 exercises. This workout is for All levels!…”

PopSugar

Reageer op artikel:
Deze HIIT workout van 20 minuten kan je overal uitvoeren en verbrandt mega veel calorieën
Sluiten