Dit is hoeveel geld jouw Gen Z-leeftijdgenoten aan kerstcadeaus uitgeven
‘It’s the most wonderful time of the year’ horen we in december. Maar eerlijk is eerlijk: het is ook the most expensive tijd van het jaar. De kosten voor kerstcadeaus lijken ieder jaar hoger te worden. Maar wat geven we dan met z’n allen uit aan de presentjes voor geliefden?
Snapchat deed onderzoek naar het uitgavepatroon van Gen Z’ers in december. En daaruit blijken twee dingen: we kopen vooral cadeaus voor een ander, maar ook een beetje voor onszelf.
Gen Z’ers geven gemiddeld 128 euro uit aan kerstcadeaus
Gen Z duikt enthousiast de feestdagen in: uit onderzoek van Snapchat onder ruim 1.000 jongeren tussen de 16 en 28 jaar blijkt dat maar liefst 73 procent uitkijkt naar de feestdagen. En daar horen ook mooie cadeaus bij. Gen Z investeert in het perfecte cadeau, voor hun dierbaren én henzelf – en geeft hier gemiddeld 128 euro aan uit om het einde van het jaar feestelijk af te sluiten.
Nog even over dat ‘cadeaus voor jezelf’-gedeelte: tijdens de feestdagen draait het voor Gen Z niet alleen om geven aan anderen, maar ook om zelfliefde. Maar liefst 1 op de 5 jongeren koopt bewust een cadeau voor zichzelf in deze periode. Nog inspiratie nodig? Wij deelden de items waar onze redactieleden niet meer zonder kunnen.
Meer shoppingtips:
- Karlijn: ‘Bij deze winkel shop je de mooiste asymmetrische tops voor 30 euro’
- Deze kunstleren jas van NA-KD lijkt exact op de populaire jas van The Frankie Shop, maar dan véél goedkoper
- Deze betaalbare (en vooral chique) wollen pet van HEMA had zo van COS kunnen zijn
- TikTok is obsessed met deze perfecte barrel jeans van H&M
- Iedereen op TikTok aast op deze unieke pantalon van Bershka
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.nsmbl.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2FScreenshot-33.png)