Proactiv vertelt eindelijk hoe het nou zit met de campagne van Kendall Jenner

Kendall jenner is nogal door het stof gegaan door haar samenwerking met Proactiv. Nu laat het merk eindelijk van zich horen en vertellen ze hoe zij het hebben ervaren.

Het is je vast niet ontgaan dat Kendall Jenner een lading kritiek over zich heen kreeg na de bekendmaking van de samenwerking met het merk Proactiv. Mocht je het nu pas voor het eerst horen, dan lees je hier een samenvatting. Kendall kreeg het goed te verduren, maar het merk Proactiv hield tot voor kort de lippen stijf op elkaar. Tot nu dan. Want eindelijk komen ze met een reactie.

Transparantie vanuit Proactiv

Kendall kwam al eerder met een reactie op alle kritiek. Op Instagram plaatste ze een foto en vertelde ze haar verhaal over acne. In een interview met WWD liet de manager van Proactiv, Marc Kravets, nu ook eindelijk van zich horen. Marc komt op voor de beauty en vertelt hoe het proces is gegaan: “We went through an extensive process with Kendall Jenner before the contract was signed, where she used the product, commented on her results, collaborated with us and made sure that this was a product that worked for her.”

De manager wil hiermee transparant zijn naar de buitenwereld. Kendall wordt natuurlijk betaald voor de campagne, maar deze reactie laat zien dat het traject eerlijk verlopen is.

While there are much bigger problems happening in the world, suffering from acne for me was debilitating. It’s something that I’ve dealt with since I was a young teen and has caused me to feel anxious, helpless and insecure. As humans, I don’t think we share our insecurities enough because we live in a time where being “perfect” is the standard. We curate our life online and pick the pretty moments to post. I’d like to show a younger generation that not everything is perfect. Being insecure about my acne gave me thick skin but I wouldn’t ever wish that feeling upon anyone so after trying countless options, I found something that has been helpful in maintaining clear skin for me. It’s been a long journey but I’m excited for where my skin is now. I didn’t think I’d see the day where I would feel confident posting a makeup free picture. My goal is to open up a dialogue around skin positivity. ❤️

2.3m Likes, 2,274 Comments – Kendall (@kendalljenner) on Instagram: “While there are much bigger problems happening in the world, suffering from acne for me was…”

Stijgende cijfers

Ook vertelt hij dat de cijfers er flink op vooruit zijn gegaan. Nadat Proactiv zo in het nieuws kwam, is het aantal klanten met 30 procent gestegen. Verder is de naamsbekendheid enorm vergroot en de interactie met de fans op social media versterkt. Het hele verhaal heeft dus niet alleen maar negatieve invloed gehad.

Kendall Jenner wil met de samenwerking meer aandacht geven aan acne. Dat is misschien niet heel handig verlopen, maar soms lijkt het wel alsof het model niks goeds kan doen. Gelukkig laat het merk haar niet in de steek en komen ze op voor de ster.

Kendall Jenner liegt, maar hoe eerlijk is het om daar woest om te worden?

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief

We mogen dan wel niet je crush zijn, maar we willen wel wekelijks in je inbox sliden.

* indicates required


Cosmopolitan

Reageer op artikel:
Proactiv vertelt eindelijk hoe het nou zit met de campagne van Kendall Jenner
Sluiten