5 krachtoefeningen waar je geen gewichten voor nodig hebt

Alex Ebbers 19 sep 2018 Love & Life

We weten dat het goed voor ons is en dat we het eigenlijk regelmatig zouden moeten doen, maar toch schiet een retourtje sportschool er regelmatig bij in. Zonde, want er zijn genoeg krachtoefeningen die je eenvoudig thuis, zonder behulp van gewichten kunt doen.

Wil je wel (beginnen met) sporten maar niet een duur sportschoolabonnement afsluiten? Of wil je gewoon eens wat afwisseling in je trainingsschema? Dan zijn deze krachtoefeningen zonder gewichten misschien iets voor jou.

1. Combineer twee oefeningen in één

Het combineren van push ups en planken is een prima workout voor het bovenlichaam. Je kunt hierbij de push ups iets zwaarder voor jezelf maken door in een soort omgekeerde ‘V’ te gaan staan. Eenvoudiger maak je het door in plaats van op je tenen, op je knieën te rusten.

Heb je de push ups gedaan, kun je overgaan op het planken. Om jezelf uit te dagen kun je om en om met je vingertoppen je schouders aanraken zoals in onderstaande video.

How to Do a Plank Tap | Plyometric Exercises

Like these Workout Lessons !!! Download our official fitness app http://apple.co/1J7guQ7 Check out these Top Rated Women’s Workout Essentials: Shake Weight Dumbell: http://amzn.to/1igS0YU Gaiam Total Body Balance Ball Kit: http://amzn.to/1igUpmx Jillian Michaels: No More Trouble Zones: http://amzn.to/1Q6P5gS Fitbit Flex Sleep + Activity Tracker: http://amzn.to/1Jfm7Lq Aylio 3 Flat Stretch Bands Exercise Set: http://amzn.to/1hvOrNT Trigger Point Performance Foam Roller: http://amzn.to/1LIZvS6 Watch more How to Do Plyometrics videos: http://www.howcast.com/videos/510651-How-to-Do-a-Plank-Tap-Plyometric-Exercises Hey, I’m Pauline and I’m back with another great exercise called plank taps.

2. Jump squats voor het onderlichaam

Probeer eens wat anders dan normale squats. In plaats van gewoon door je knieën te zakken en weer omhoog te komen zoals je normaal zou doen, spring je omhoog en land je met gestrekte benen. Vervolgens spring je weer omhoog en land je in de squat-positie. Pas uiteraard wel goed op dat je de sprong goed opvangt.

3. Train je rug

Ga op je buik liggen met je benen gestrekt en je handen achter of onder je hoofd, ellebogen wijd en schouders plat. Vervolgens til je je bovenlichaam omhoog door je rugspieren te gebruiken. Dit herhaal je voor een goede rugoefening zonder dat je er gewichten voor nodig hebt.

How to Do Back Extension Exercises

Back extension exercises target muscle groups in the back, especially the lower back, to improve overall health, mobility, and core strength. Learn how to do back extension exercises in this stretching and flexibility video.

4. Buikspieren

Misschien wel de bekendste en meest voor de hand liggende at home-workout zijn buikspieroefeningen. Er zijn verschillende manieren om je buikspieren te trainen zonder gewichten. Zo kun je beginnen met de Russian Twist. Hiervoor zit je naar achter geleund en met je voeten op de grond, en beweeg je je romp van links en naar rechts.

Exercise Library: Sitting Twists

Uploaded by DAREBEE on 2015-08-07.

Hierna ga je op je rug liggen en ‘fietsen’. Plaats je handen achter je hoofd, ellebogen gespreid en breng deze om en om naar je knieën, die je optrekt naar je hoofd.

How to Do the Bicycle

Take your flabby muscles for a ride. Learn exercises and stretches for your workout routine in this fitness video.

Eindig deze buikspieroefening met flutter kicks. Je blijft plat op je rug liggen met je benen gestrekt. Plaats je handen onder je billen en breng om en om je benen omhoog.

flutter kicks- Abs

Step by step instructions on how to perform the flutter kick exercise for abs. —————————————-­—————————————-­——————————– Follow my other accounts: Instagram: @StephSequeiraFit Facebook: https://www.facebook.com/StephSequeir…

5. Balans en bilspieren

Ga op een been staan en til het vrije been omhoog en ‘schop’ deze rustig naar de zijkant. Je kunt je ergens aan vasthouden als je niet genoeg balans hebt.

Slow Glute Side Kicks

Start from standing, grab a stationary object for support, with feet shoulder-width apart. Place the other hand on your waist as you raise your outside leg and pivot your standing foot so the heel is facing outward. Bring the knee up and close into your chest.

Met deze 7 video’s word je thuis kosteloos fit

Elite Daily

Reageer op artikel:
5 krachtoefeningen waar je geen gewichten voor nodig hebt
Sluiten