Josca
Josca Love & Life 22 jan 2018
Leestijd: 1 minuut

5 manieren om je gemakkelijker te kunnen focussen

Met deze vijf stappen ben je hopelijk snel dichterbij het einde van die vervelende opdrachten die je te wachten staan.

1. Kies voor de juiste geur in de ruimte waarin je werkt.
Bepaalde geuren kunnen ervoor zorgen dat je alerter wordt en je hersenen gestimuleerd raken. Kies bijvoorbeeld voor een geurkaars of een olie met pepermunt- of kaneelgeur als je even een boost nodig hebt.

2. Stop met multitasken.
Het is niet efficiënt om je aandacht te richten op verschillende taken tegelijk, hierdoor maak je sneller fouten en ben je écht niet eerder klaar. Als je je volle aandacht richt op één ding dat je moet doen, heb je dit én sneller af en ook een grote kans dat dit foutloos gedaan is.

Ben jij snel afgeleid? Volgens onderzoek komt dit door je creativiteit

3. Ga dichtbij een raam zitten.
Natuurlijk zonlicht kan niet alleen je humeur een boost geven, maar ook je alertheid. Zoek dus een plekje waar je lekker in de zon kunt zitten of in ieder geval wat naar buiten kunt kijken. Zo raak je niet alleen beter gefocust, maar ook blijer.

4. Time je cafeïne-inname.
Dat het lekker is weten we wel, maar drink je je kopje koffie wel op het juiste tijdstip? In plaats van de hele dag door koffie te drinken, kun je het best een bakkie nemen voordat je druk bezig gaat aan een taak die af moet. Neem het zo ongeveer een halfuur voordat je aan de slag gaat, aangezien je hersenen dan een goede boost vol concentratievermogen krijgen.

5. Eet goede vetten.
Als je regelmatig gezonde omega 3-vetten eet, die zich onder andere bevinden in avocado’s, walnoten, zalm en tonijn, wordt je stemming beter en je geheugen gestimuleerd. Nog meer redenen om sushi te eten dus!

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
5 manieren om je gemakkelijker te kunnen focussen
Sluiten