Health 3 apr 2016 Josca

Last van rugpijn? Deze 6 yoga poses helpen dit te verlichten

En wat is nu een fijnere manier om van je trekkende spieren en pijn af te komen dan door aan yoga te doen? Met deze makkelijke poses kom je een heel eind!

1. Downward facing dog.
Begin op handen en knieën, zet daarna je tenen goed op de grond, breng je heupen omhoog en je hakken naar de grond. Kijk ondertussen naar je dijen. Deze pose helpt om de spieren van je rug te stretchen, aan te sterken en te verlengen.
yogarugpijn3

2. Sphinx.
Dit is één van de meest simpele oefeningen om je rugpijn te verzachten. Ga liggen op je buik, en breng je onderarmen naar voren, waarbij je je bovenlichaam een beetje omhoog drukt. Houd deze pose voor een aantal seconden aan en je voelt meteen dat je hele rug meer ontspant.
yogarugpijn6

3. Seated spinal twist.
Ga op je matje zitten en leg je linkerbeen languit, waarna je je rechterbeen hier overheen zet. Breng je linkerarm omhoog en draai naar rechts, waarbij je over je rechterschouder kijkt. Doe dit hierna andersom zodat je elke kant gehad hebt. Deze pose helpt om je bovenrug en schouders losser te maken.
yogarugpijn5

4. Cat-cow pose.
Begin op je handen en knieën. Laat je buik naar beneden hangen en kijk naar boven. Haal een paar keer diep adem en krom je rug omhoog, waarbij je naar je dijen kijkt. Je maakt je hele rug wat losser met deze pose.
yogarugpijn1

5. Forward fold.
Staan je hamstrings strak of zit je rug vast? Dan moet je deze pose zeker proberen. Begin rechtop en hang langzaam voorover richting je heupen, waarbij je naar de grond reikt met je handen. Het is eigenlijk juist níet nodig om je tenen aan te raken, omdat dat teveel druk op je rug en knieën kan leggen. Als je deze oefening extra relaxed wil uitvoeren, dan houd je met je linkerhand je rechter elleboog vast en vice versa.
yogarugpijn4

6. Child’s pose.
Deze houding is echt heel relaxed en ook nog eens fijn voor je rug. Begin weer op handen en knieën en breng je billen langzaam naar je hakken, terwijl je met je handen naar voren ‘loopt’. Deze houding helpt niet alleen de druk van je onderrug af te halen, maar ook je bovenrug en je schouders.
yogarugpijn2

Is yoga niets voor jou? Deze 15 manieren kunnen je ook helpen om van je rugpijn af te komen:zererug
Reageer op artikel:
Last van rugpijn? Deze 6 yoga poses helpen dit te verlichten
Sluiten