Yas – London Fashion Week wordt een digitaal en genderneutraal platform

De coronacrisis heeft niet alleen een hevige impact op onze samenleving, ook de mode-industrie wordt flink geraakt. Winkels zijn dicht, productie ligt stil en evenementen worden gecanceld. Ook de aankomende fashion month loopt gevaar en daarom komt London Fashion Week met een alternatief: een digitaal en genderneutraal platform.

Zo kan de Britse fashion week nog steeds plaatsvinden, maar dan digitaal. Wij zijn nu al fan.

Digitale London Fashion Week

Afgelopen week maakte The British Fashion Council in een statement bekend dat de London Fashion Week volledig online zal plaatsvinden. Geen fysieke shows en dure producties maar digitale shows die voor iedereen (!) te volgen zijn. Alle digitale shows, collectie presentaties, video’s en panels kunnen via londonfashionweek.co.uk. worden bekeken. Wij zitten al klaar.

Hoewel fashion month normaal in september is, wordt de London Fashion Week nu samengevoegd met de mannen. Van 12 tot 14 juni is het zover, een digitale modeweek voor mannen en vrouwen. En dat besluit zetten ze het komende jaar volledig door: alle mannen– en vrouwenweken worden samengevoegd en zijn vanaf nu genderneutraal. Ook wordt het publiek op verschillende manieren met elkaar in contact gebracht.

View this post on Instagram

On Friday 12th June, @londonfashionweek will relaunch as a digital only platform, open to all and merging womenswear and menswear in light of the current environment, for designers to tell their stories through collections, creative collaborations, podcasts and videos. www.londonfashionweek.co.uk will be accessible to all audiences; embracing the cultural commentary, creativity and humorous spirit for which British Fashion and London are known. Sign up to be notified when the platform launches and experience #LFW as a digital event this June via link in bio.

A post shared by British Fashion Council (@britishfashioncouncil) on

British Fashion Council

London Fashion Week is de eerste modeweek die helemaal genderneutraal is en toegankelijk voor iedereen wordt. “This new digital experience will be open to a global public and trade audience, and will work as a meet-up point, offering interviews, podcasts, designer diaries, webinars and digital showrooms, giving the opportunity to designers to generate sales for both the public through existing collections and the retailers through orders for next season’s products,” schrijft The British Fashion Council.

De CEO van The British Fashion Council laat weten een inspiratie voor andere modeweken te willen zijn. “By creating a cultural fashion week platform, we are adapting digital innovation to best fit our needs today and something to build on as a global showcase for the future. Designers will be able to share their stories, and for those that have them, their collections, with a wider global community; we hope that as well as personal perspectives on this difficult time, there will be inspiration in bucketloads. It is what British fashion is known for.”

View this post on Instagram

As a response to the COVID-19 crisis many British designers have dedicated their resources to supporting their local communities and those most affected by the pandemic. @jw_anderson , @marques_almeida and @paulakn.rr are all donating a percentage of their online profits to charities across the UK including food banks and LGBTQ+ groups to help protect those most at risk. #positivefashion

A post shared by British Fashion Council (@britishfashioncouncil) on

Reageer op artikel:
Yas – London Fashion Week wordt een digitaal en genderneutraal platform
Sluiten