Emma Plasmans
Emma Plasmans | LinkedIn Post 3 jul 2020

Huh?! Wist jij al dat er geheime boodschappen op de verpakkingen van Lush staan?

Je loopt door een overvolle winkelstraat en opeens ruik je een heerlijke, ietwat sterke geur. Dit is hét moment dat je zeker weet dat je in de buurt bent van een Lush-winkel. De geur trekt je letterlijk naar de winkel toe. En eerlijk is eerlijk, het is zeker geen straf om bij deze heerlijke winkel een kijkje te nemen en iets fijns te scoren. Maar wist je wel dat Lush geheime boodschappen op hun verpakkingen achterlaat?

Dit artikel verscheen eerder op Beautify.

Geheime boodschappen op de verpakkingen van Lush

Grote kans dat je – als fan van Lush – vast wel weet dat er op de producten van Lush een stickertje met een gezicht zit. Op het stickertje staat onder andere wie het product gemaakt heeft, hoe lang het nog goed is en wanneer het product gemaakt is. Handige informatie natuurlijk, maar de sticker verbergt meer dan je denkt. Onder de sticker zit namelijk iets veel leukers: een geheime boodschap.

Wanneer je het stickertje op het product van Lush lostrekt, zie je de geheime boodschap staan. Afgelopen week deelde het cosmeticabedrijf dit geheim op Instagram en wij waren in shock. Als ze het ons niet hadden verteld, waren we er zelf niet achter gekomen. Hieronder kun je precies zien waar we het over hebben en wat we bedoelen:

Bron:
Bron:
Bron:

Lush en Black Lives Matter

Dat het wereldwijde racismedebat nog steeds gaande is, is je vast wel bekend. Ook Lush heeft zich erover uitgelaten. Ze laten op de site weten dat ook zij te laat waren met de langverwachte en terechte veranderingen rondom racisme. Lush heeft als overwegend wit bedrijf ongetwijfeld profijt gehad van wit privilege en de hierbij komende machtsstructuren.

Maar het is tijd voor actie. Lush wilt dat het bedrijf, dat door wit privilege is gegroeid, niet alleen veel inclusiever wordt, maar dat ze ook een platform kunnen zijn voor de stem van zwarte mensen. Om het beter te doen hebben ze nu drie werkgroepen gevormd die worden geleid door zwarte collega’s.

Lush zal komen met een actieplan die de komende honderd dagen kan worden uitgevoerd én is bezig met een product waarvan de complete opbrengst in een speciaal fonds komt voor zwarte actiegroepen. Go Lush.

Lees ook: Slow beauty is de nieuwe trend waar je alles over wilt weten

Reageer op artikel:
Huh?! Wist jij al dat er geheime boodschappen op de verpakkingen van Lush staan?
Sluiten