Anne-Margreet
Anne-Margreet Food 9 jan 2016

Meer uit je dag halen? 5 tips voor een betere nachtrust

We weten allemaal dat een slaaptekort schadelijke gevolgen kan hebben voor je uiterlijk en je gezondheid, maar toch gaat het nog vaak mis. Hoewel we het doodnormaal vinden om te zorgen dat onze persoonlijke hygiëne op orde is, vergeten we vaak om ons klaar te maken voor een goede nachtrust.

Natuurlijk heeft ieder lichaam een andere behoefte aan slaap, maar het is vooral de kwaliteit van die slaap die belangrijk is. Vaak duiken we direct ons bed in als onze tanden zijn gepoetst en onze make-up is verwijderd en het laatste wat we zien voordat we inslapen is het scherm van onze mobiele telefoon. Met deze 5 simpele tips bereid je jezelf beter voor op een goede nachtrust en zorg je er voor dat je de volgende dag weer fit ontwaakt.

1. Maak iedere ochtend je bed op. Het kost je misschien maar twee minuten en levert je een gevoel van rust op, waardoor je ‘s avonds lekkerder inslaapt.

2. Was je beddengoed één keer per week, zodat je bed geen verzamelplaats voor bacteriën en ziektekiemen wordt. Zonder die flinke verkoudheid slaap je echt een stuk beter.

3. Neem ‘s avonds een warme douche om je lichaam en je geest te kalmeren. Het geeft je een paar ongestoorde minuten om je dag te overdenken, waarna je zorgeloos je bed in kunt.

4. Maak je kamer een storingsvrije zone. Verwijder alle felle lichten, televisieschermen en zet je telefoon uit. Schaf eventueel een machine met rustgevende geluiden aan en een ventilator voor frisse lucht.

5. Druppel wat kalmerende olie op je kussen. Lavendel, rozen en kamille staan er om bekend dat ze de nachtrust bevorderen.

Heb je toch niet lekker geslapen? Dan kun je dit het beste doen:

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar.

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
Meer uit je dag halen? 5 tips voor een betere nachtrust
Sluiten