Met deze 5-minute workout heb je binnen no time strakke billen

Voor de zomer mogen onze billen gerust in een nét wat stevigere conditie komen, en met deze 6 makkelijke workouts gaat dat prima goed komen. Je hebt er alleen jezelf en een leeg plekje vloer voor nodig.

Weg met de excuses dat je geen geld hebt voor de sportschool en geen tijd hebt om te trainen. Deze 6 oefeningen duren samen namelijk maar enkele minuten én ze zijn dondersgoed voor je billen, dijen en benen. Ook heb je er helemaal geen extra fitness-spullen voor nodig, dus wat ons betreft doe je deze 6 billen-workouts gewoon in je ondergoed op de badkamervloer.

1. De ‘Fire Hydrant’

Ga op je handen en knieën staan en buig je rechterknie naar buiten (ongeveer een hoek van 90 graden). Doe dit zo vaak mogelijk in 30 seconden per kant.

2. De ‘Good Morning’

Zet je voeten op heuphoogte stevig op de grond en zet je handen in je zij. Duw je billen naar achteren terwijl je naar voren buigt en probeer je torso parallel aan de grond te krijgen. Doe zo veel mogelijk in 30 seconden.

3. De ‘Knee Driver’

Deze oefening ziet er een beetje uit alsof je een onzichtbaar hoofd tussen je armen houdt en deze gewelddadig een knietje geeft, maar hij is heel erg goed voor je balans. Je moet hiervoor namelijk op één voet balanceren terwijl je de andere naar achteren strekt en vervolgens naar je borst brengt. Doe dit 30 seconden per been.

4. De ‘Single-Leg Bridge’

Ga op de grond liggen met je armen langs je zij en je voeten plat op de grond zodat je knieën gebogen zijn. Til je linkerbeen op en wijs met je hak naar het plafond. Til je heupen langzaam om hoog en weer terug. Doe dit ook zo vaak mogelijk, 30 seconden per been.

5. De ‘Single-Leg Touch and Hop’

Balanceer op je linkerbeen met een gestrekte ruk en buig je linkerknie zodat je met je rechterhand de grond kan raken. Zwaai ondertussen je rechterbeen naar achteren. Herhaal dit 30 seconden per kant.

6. De ‘Squat Jack’

Zet je voeten op schouderbreedte en maak een diepe squat met je armen in een u-vorm. Spring hard omhoog en breng je voeten naar elkaar toe en klap met je handen boven je hoofd (gezellig hè?). Spring vervolgens weer terug in de diepe squat-positie en herhaal dit 30 seconden lang.

popsugar

Reageer op artikel:
Met deze 5-minute workout heb je binnen no time strakke billen
Sluiten