2020 als modejaar: dit waren de populairste items en merken

2020 was alles behalve een gewoon jaar, ook voor de mode. Maar juist mode draait om verandering en de industrie liet in 2020 zien veerkrachtig te zijn. Patronen werden doorbroken, uitdagingen werden aangegaan en vooruitgang werd geboekt door creativiteit, veerkracht en zelfexpressie.

Wij vatten 2020 samen en delen de populairste items en merken op het gebied van mode.

Mode in 2020: populaire items

Volgens zoekmachine Lyst kende 2020 veel populaire items. Mondkapjes werden een enorm populaire accessoire en mensen gingen op zoek naar de meest fashionable kapjes. Met stip op één stond het Off-White mondkapje. Hét must-have accessoire en zoekopdrachten stegen met 502% ten opzichte van vorig jaar. Dan hebben we ook de Birkenstock-sandalen die een grote comeback maakten door samenwerkingen met Valentino, Proenza Shouler en Rick Owens.

De toename van het thuiswerken weerspiegelt in de mode. We gaan massaal voor comfortabele kleding en dus is het niet gek dat de Nike joggingbroek in populariteit toenam. De gebreide jurk van House of Sunny werd gedragen door Kendall Jenner en Bella Hadid en daarom was het merk deze zomer hot. Ook de korte shorts van Prada waren een hit. En zoals we gezien hebben werd het mouwloze shirt van The Frankie Shop door iedereen gekopieerd. Een van de populairste items van afgelopen zomer. Voor de winter steeg de vraag naar UGGs, de comfortabele pantoffels en laarzen komen terug in de mode.

Mode in 2020: populaire merken

Dit jaar was er ook ruimte voor merken om door te breken in de mode. Marine Serre was een snelgroeiend merk dat sinds maart een constante groei in populariteit zag. Beroemdheden als Dua Lipa, Kylie Jenner en Selena Gomez waren al fan van de kenmerkende maanprint van het merk, maar het was Beyoncé en haar catsuit in ‘Black is King’ die de aanwezigheid van het merk nog meer heeft versterkt. De shoppers van Telfar werden een it-accessoire in 2020, dat merk steeg ook aanzienlijk in populariteit.

Zoekopdrachten naar 1017 ALYX 9SM stegen met 610% ten opzichte van vorig jaar en piekten toen het merk samenwerkte met grote namen als Nike, Moncler en Mackintosh. Oprichter Matthew Williams werd in juni benoemd tot creative director van Givenchy. Fear of God brak door en piekte in social media-volgers. Casablanca werd doorde Britse GQ “het coolste merk waar je nog nooit van gehoord hebt” genoemd. Inmiddels hebben zij niet alleen een herenlijn, maar ook een dameslijn.

Reageer op artikel:
2020 als modejaar: dit waren de populairste items en merken
Sluiten