Wauw – vrouwen in alle soorten en maten staan model voor dit zwemkledingmerk

Bikini’s shoppen blijft toch een ding. Doordat de meeste merken nog steeds perfecte en bewerkte modellen gebruiken voor campagnes, is er nog steeds een onrealistisch schoonheidsbeeld. Gelukkig geldt dat niet voor ieder merk want het New Yorkse Chromat heeft vrouwen in allerlei verschillende maten gebruikt in hun laatste campagne. En het ziet er supertof uit.

Normale vrouwen in zwemkleding

Grote kans dat als je in deze hitte aan het shoppen bent voor een nieuwe bikini, je langs de standaard campagnes komt: modellen met legs for days, platte buiken, en een perfecte huid. Tuurlijk, we weten onderhand wel dat dit niet de realiteit is. Toch, doordat er nog steeds zoveel bikini-campagnes zijn met dit ideaalbeeld, voelen wij ons minder comfortabel in onze eigen bikini’s.

Laat dat nou precies de reden zijn dat het New Yorkse merk Chromat allerlei verschillende vrouwen heeft gebruikt in hun laatste campagne. De campagne, genaamd Pool Rules, bevat vrouwen van verschillende leeftijden, met striae, cellulite en lichaamshaar. Ook vrouwen uit de LGBTQ-gemeenschap schitteren in de campagne.

Meet the #ChromatBABE Guard

No diving? How about no intolerance. Get to know the 5 inspiring #ChromatBABES making sure the Chromat POOL RULES, your new guide to summer, are followed: Mama Cax, Ericka Hart, Geena Rocero, Emme and Denise Bidot.

Een van de modellen, Mama Cax, ziet er prachtig uit in de zwemkleding. Haar been is geamputeerd nadat ze botkanker en longkanker had gekregen. Ze zegt: “It felt liberating, to see every woman looking comfortable and happy and sexy.”

Daarnaast zet ze zich ook in voor de transgender-gemeenschap. “Going to a pool can be really hard for queer and trans folks as most bathing suits tend to not fit our various gender expressions. Feminine presenting folks are often met with unwanted harassment, so I am always looking out for femmes to feel comfortable and safer in public spaces,” voegt ze hieraan toe.

Plus-size model Denise Bidot zegt: “Brand’s like Chromat have created swim styles that make all women, from curvy to disabled, confident while they bask in the sun all summer long. We have options now, and the transformation is so profound thanks to these brave brands who are stepping up and changing the rules of the game.”

Het andere plus-size model dat in de campagne te aanschouwen is, zegt het volgende: “Being a Chromat Babe is saying “yes” to challenges, stepping out and being a badass even when all senses tell you not to, and owning exactly who you are in any given moment.”

De fotograaf van de campagne, Anastasia Garcia, is altijd al heel lang een voorstander van body-positivity en vertelt dat ze een grote kans zag in het fotograferen deze campagne, iets wat zij vroeger nooit heeft gezien op het gebied van zwemkleding.

Pool Rules

Gezien de campagne Pool Rules heet, zijn we natuurlijk wel benieuwd naar wat die regels dan zullen zijn. Die zijn als volgt:
– Intolerantie wordt niet getolereerd
– Food-shaming is niet toegestaan
– Geen leeftijdsrestricties
– Littekens en striae zijn welkom
– Alle lichaamshaar wordt gewaardeerd
– Alle capaciteiten worden geaccepteerd
– Respecteer het gewaardeerde voornaamwoord
– Waardeer cellulite
– Ongelimiteerde LGBTW+ uiting
Bodyshaming is verboden

No diving? How about no intolerance. Introducing #ChromatPoolRules, your new guide to summer. 1. Intolerance Not Tolerated 2. Food-Shaming Not Permitted 3. No Age Restrictions 4. Scars + Stretch Marks Welcome 5. All Body Hair Appreciated 6. All Abilities Accepted 7. Respect Preferred Pronouns 8. Celebrate Cellulite 9. Unrestricted LGBTQ+ PDA 10. Body Policing Prohibited See more via link in bio. Photos by @anastasiagphoto Casting: @gilleonsmith

1,530 Likes, 39 Comments – CHROMAT (@chromat) on Instagram: “No diving? How about no intolerance. Introducing #ChromatPoolRules, your new guide to summer. 1….”

Eindelijke zwembad regels die wél ergens op slaan. Nu hopen dat iedereen ze volgt en dat er steeds meer merken zijn die dit soort positieve boodschappen de wereld in brengt.

Metro

Reageer op artikel:
Wauw – vrouwen in alle soorten en maten staan model voor dit zwemkledingmerk
Sluiten