8x tips om de persoon te worden die ‘s ochtends heel vroeg gaat sporten

Elke ochtend om 07:00 uur in de sportschool staan, na het sporten een gezonde smoothie drinken en om 08:30 uitgerust en happy aankomen op werk. Herkenbaar? Nee, voor ons ook niet. Daarom hebben we tien tips opgezocht om wél ‘s ochtends naar de sportschool te gaan.

Je hoeft natuurlijk echt niet elke ochtend te gaan. Maar twee keer per week vroeg uit de veren gaan om je workout achter de rug te hebben voelt wel heel chill. Zo wordt jij ook deze gezonde persoon.

Tips om ‘s ochtends te sporten

Het zal wel aan ons liggen, maar wij snappen er geen reet van dat mensen elke ochtend om 06:00 uur opstaan om om 07:00 een HIIT-les te volgen. Bij het idee alleen al happen wij naar adem. Toch is het wel heel gezond om ‘s ochtends te sporten. Daarnaast ben je na school of werk de hele avond vrij, wat natuurlijk ook wel heel fijn is. Dankzij de volgende tips zet jij je wekker morgen vast een uurtje eerder.

1. Zoek een sport buddy

Als je jezelf niet vertrouwt om elke ochtend uit jezelf op te staan (same), zoek dan een buddy. Zoek een vriend of vriendin die gewend is om ‘s ochtends te sporten of eentje die gewoon heel enthousiast is. Het besef dat iemand bij de sportschool op je wacht zorgt er waarschijnlijk voor dat je deze persoon een beetje (heel veel) gaat haten, maar het zorgt er ook voor dat je eerder je bed uitgaat.

2. Zet meerdere wekkers

Houd het het liefst bij twee wekkers. We weten dat snoozen heel slecht is voor je gezondheid dus zet alsjeblieft niet 19 wekkers. Daar wordt je zelf ook niet vrolijk van. Zet twee wekkers en sta gewoon op. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van doen.

3. Slaap minstens 7 uur

Zonder grappen, dit is echt heel belangrijk. Je kan doodleuk elke ochtend om 07:00 uur willen sporten, als jij ‘s avonds niet voor 01:00 uur in bed ligt, ga je dit niet trekken. Om goed te kunnen functioneren en om het beste uit je workout te halen moet je minimaal zeven uur slaap hebben gehad. Geen discussie over mogelijk.

4. Vind iets wat bij je past

Als jij bijna out gaat bij het idee aan een HIIT-les in de ochtend doe dat dan niet. Er zijn genoeg andere sporten die je in de ochtend kan doen. Voor de een is opstaan met yoga super ontspannen, de ander gaat liever naar een spinning-les. Kies een sport die het beste bij jouw persoonlijkheid past. Je kan geen foute keuze maken.

5. Zet ‘s avonds alles klaar

Het laatste waar je om 06:00 uur A.K.A midden in de nacht zin in hebt is om die verdomde sport-bh te vinden. Bespaar je zelf dit gedoe door de avond daarvoor alles klaar te leggen. Ga er ook niet vanuit dat je je sokken ‘s ochtends wel vindt want de kans is groot dat je niks vindt omdat je ogen nog half dichtzitten. Naast dat het je gedoe en tijd bespaart in de ochtend, schijnt je spullen klaarleggen ook een psychologisch effect te hebben. Je zou hierdoor makkelijker naar je sportles of sportschool gaan.

6. Wees consistent

De eerste twee weken ga je sowieso elke ochtend slecht. Dat kunnen we je alvast vertellen. Consistentie is in dit geval heel belangrijk. Volg dus al deze tips nauwkeurig, houd je aan je slaaprooster, eet je ontbijt, leg alles klaar. Na een paar weken merk je dat het vanzelf gaat.

7. Respecteer je lichaam

Als je eerder eens in de twee (of vijf) maanden naar de sportschool ging en je gaat nu ineens elke ochtend dan gaat je lichaam dat waarschijnlijk niet goed trekken. Je lichaam respecteren en naar je lichaam luisteren is essentieel. Wanneer je het idee hebt dat je een of twee dagen rust nodig hebt, pak die dagen dan ook. Als je geforceerd blijft sporten ga je waarschijnlijk geen resultaat zien en voel je je alleen maar ellendiger.

8. Geef het op

Als dit allemaal niet werkt, geef het dan gewoon op. Laten we eerlijk zijn, niet iedereen is gemaakt voor deze sh*t. Sommige mensen functioneren ‘s avonds gewoon beter en je hoeft echt niet zo’n #fitgirl te zijn als je collega Becky.

Glamour Magazine

Reageer op artikel:
8x tips om de persoon te worden die ‘s ochtends heel vroeg gaat sporten
Sluiten