- -
- - Love & Life 11 aug 2018

Deze 6 tips kan je gebruiken als je ochtendroutine niet-bestaand is

First things first, laten we even duidelijk maken dat dit niet de standaard tips zijn voor een ochtendroutine. We gaan je niet vertellen dat je een marathon moet lopen voor 07:00 uur, tenzij je dat al doet. In dat geval, lekker bezig. Mocht je nu helemaal geen ochtendroutine hebben, dan zijn dit je eerste stappen.

Ochtendroutine voor dummies

De dingen die je doet in de ochtend zetten de toon voor de rest van de dag, dus een beetje extra aandacht in de ochtend gaat je helpen om de dag te killen. De routine is natuurlijk voor iedereen anders, maar elke dag een vaste routine implementeren, verbetert je productiviteit.

1. Gebruik je telefoon zo min mogelijk

Voor veel mensen is het gebruikelijk om ‘s ochtends, wanneer je je bed nog niet uitkomt, even te scrollen in je tijdlijn. Het is ook belangrijk om te weten of er nog iets in Kardashian-wereld is gebeurd, we get it. Maar het is het beste voor jezelf om dit niet te doen.

Een goede middagweg is daarom om jezelf te limiteren naar bepaalde apps die je checkt, of een bepaalde tijd. En dan niet een uur, hè. Eventjes kijken of je baas je nog niet ontslagen heeft via mail, mag dus wel. Maar drie uur vlogs kijken, is niet heel handig.

2. Laat je bloed stromen met deze foam roll oefeningen

Hoe het kan, weten we niet, maar er bestaan mensen die ‘s ochtends vroeg een gek lange workout kunnen doorstaan. Deze mythes, zoals wij ze noemen, zijn heel gezond bezig. Maar voor andere mensen is een foam roll oefening wellicht een beter alternatief.

Het foam rollen verbetert je bloedcirculatie. En persoonlijk zijn wij natuurlijk voor alles wat je bloed laat stromen, terwijl je nog ligt.

3. Plan een ‘Treat Yo Self’ in voor later

Begin jij je dag het liefst ook met een mega croissant, welkom bij de club. Maar het is beter om een beloninkje voor jezelf later op de dag te gunnen, in plaats van in het moment. Als je jezelf tijdens de lunch trakteer op iets lekkers, dan is dat blije gevoel nog groter. Dus in plaats van self-care in de ochtend te doen, kan je die tijd beter gebruiken om dat moment voor later op de dag te plannen.

4. Geef een plant water

Dit is misschien nogal een droge tip, maar bezig zijn met de natuur zorgt ervoor dat we een herinneren krijgen van het feit dat we niet het centrum van het universum zijn. Het zorgen voor een plant of een huisdier verschuift onze gedachtes van onszelf, naar een ander.

5. Verander je make-uproutine naar een dansfeest

Pomp die lekkere hitjes (niet te hard want dan maak je je buren wakker) en smeer je hydraterende creme dansend op je gezicht. Muziek met een duidelijke bas schijnt ervoor te zorgen dat je je zekerder voelt, want duh. Dus als je dinsdagochtend al aanvoelt als een vrijdag, maak jezelf dan even lekker wakker met die deuntjes.

6. Gebruik stickers om je gedachten rustig te houden

‘s Ochtends heb je al snel dat je gedachten afdwalen naar alle dingen op die ellenlange to-do lijst. Maar volgens mindfulness expert Julie Potiker is het gebruiken van visuele reminders beter voor de rust in je hoofd.

Al met al blijft vroeg opstaan vaak best lastig. Maar het is wel zo dat wanneer je met het verkeerde been uit bed stapt, de rest van de dag niet zo soepeltjes verloopt.

Elite Daily

Reageer op artikel:
Deze 6 tips kan je gebruiken als je ochtendroutine niet-bestaand is
Sluiten