4 oefeningen met een fitnessbal voor mega strakke buikspieren

Het is makkelijk om je workout routine een beetje te laten varen als je de hele dag thuis bent. Toch zorgt sporten ervoor dat je je net even wat beter in je vel voelt én dat je gezond blijft. Een sterke core met strakke buikspieren is de basis voor een fit lichaam. Daarom delen wij de beste oefeningen met een fitnessbal met je, zodat je met een six-pack op de bank kunt ploffen.

Waarschijnlijk heb je de fitnessbal echt weleens zien liggen in de sportschool, maar heb je geen idee wat je ermee aan moet.

Oefeningen met een fitnessbal

Een sterke core zorgt ervoor dat je een betere balans hebt. Toch zijn de standaard crunches niet altijd even leuk en makkelijk vol te houden. Ga daarom trainen met een fitnessbal, want onderzoek toont aan dat crunches met een bal ongeveer twee keer zo effectief zijn.

Klinkt goed, toch? Zeker nu je thuis zit is het hebben van een fitnessbal geen overbodige luxe. Trainen met een bal verbetert je flexibiliteit, balans, houding en coördinatie. En je wordt er ook nog eens super fit van. Wat wil je nog meer? Wij delen vier oefeningen om jouw core eens flink te laten branden.

1. Pike en Twist

Start in een plank positie met je rechtervoet op de fitnessbal. Buig je linkerbeen en klem je voet tegen de kuit van je andere been. Lift je billen in de licht en creëer een V-vorm met je lichaam. Draai je torso naar rechts en breng je linkerknie richting je rechterheup. Ga weer terug naar je startpositie. Deze ga je zeker voelen in je core.

fitnessbal buikspieren

2. Bear Plank

Start in plank positie met beide voeten op de fitnessbal. Span je buikspieren aan en beweeg je knieën naar je toe tot ze ongeveer onder je heupen zitten. Keer dan weer terug naar plank positie. Burn baby, burn.

3. Teaser Toe Taps

Begin zittend en houd de fitnessbal voor je met twee handen vast. Je benen liggen gestrekt voor je uit. Til je rechterbeen van de mat en tik met je voeten de fitnessbal aan. Laat je voet weer zakken en doe daarna hetzelfde met je andere been.

4. Ball Pass

Begin liggend op je rug met de fitnessbal in je handen. Kom in een crunch met zowel je armen als benen omhoog en klem de fitnessbal tussen je voeten. Deze oefening is super goed voor je buikspieren.

Women's Health

Reageer op artikel:
4 oefeningen met een fitnessbal voor mega strakke buikspieren
Sluiten