Met deze oefeningen verbrand je het meeste vet en je kunt ze gewoon thuis doen

Nu de sportclubs dicht zijn is het lastiger om fit te blijven. Toch is het voor je gezondheid heel belangrijk om de workout erin te houden. Zit je thuis maar wil je toch sporten? Geen probleem. Wij hebben voor jou de beste oefeningen samengesteld om zo snel mogelijk weer in je sportritme te komen.

Om snel vet te verbranden kun je het beste oefeningen met een korte en hoge intensiteit doen. Dat heeft een groter effect op je stofwisseling dan oefeningen met een lange en lage intensiteit.

Oefeningen

Ben je wel klaar met die rondjes wandelen? Een korte en hoge intensiteit workout stimuleert je vetverbranding. Niet alleen op de dag dat je de workout doet, ook de dag erna gaat je vetverbranding nog lekker door. Daardoor verbrand je meer calorieën dan met andere oefeningen. Met deze oefeningen heb jij binnen de kortste keren al die snacks weer verbrandt, je hoeft er niet eens de deur voor uit.

1. Push ups

Doe binnen dertig seconden zo veel mogelijk push ups. Let wel op dat je ze goed uitvoert anders gebruik je je spieren niet op de juiste manier. Je kunt beter vijf heel goede push ups doen dan twintig snelle die je niet goed doet.

oefeningen

2. Glute bridges

Van de glute bridge krijg je mooie en ronde billen. En met de zomer op komst willen we die natuurlijk wel blijven trainen. Doe twee sets van vijftien herhalingen per keer.

oefeningen workout

3. Squats

Ook deze oefening is goed voor mooie billen en bovenbenen. Doe er drie keer twintig van en je ziet er binnen de kortste keren super strak uit. Vind je de gewone squat wat saai? Kies dan een andere variatie van deze oefening.

4. Lunges

Je hoeft dit niet per se met gewichten te doen. Als je dat wel wil maar je hebt ze niet in huis, kun je ook een pak melk vasthouden. Doe er vijftien aan beide kanten en herhaal dat drie keer.

oefeningen workout

5. Side Plank

Deze oefening is best wel zwaar. Probeer het aan beide kanten in ieder geval dertig seconden vol te houden. Super goed voor je buikspieren en je taille.

workout

6. V-Crunch

Deze oefening is best heftig, zeker als je hem als laatste oefening doet. Maar je zult merken dat het steeds beter zal gaan. Probeer, net als bij push ups, binnen dertig seconden zo veel mogelijk goede V-Crunches te doen.

oefening

7. Jumping jacks

Om je hartslag nog wat te verhogen, kan je natuurlijk ook altijd wat extra cardio oefeningen doen. De jumping jacks zijn het perfecte voorbeeld van een oefening waar je je hartslag mee verhoogd. Doe het zeker voor een minuut, maar probeer het langer vol te houden.

oefeningen workout

8. Mountain climbers

Mountain climbers zijn ook makkelijk om je hartslag te verhogen. Ga in de plank houding staan en trek je knieën één voor één op richting je elleboog. Zweten gegarandeerd.

Reageer op artikel:
Met deze oefeningen verbrand je het meeste vet en je kunt ze gewoon thuis doen
Sluiten