Oeps! Dít is hoeveel de meeste Nederlanders uitgeven met Black Friday
Hoewel Black Friday ooit dé dag was waarop iedereen massaal zijn slag probeerde te slaan, lijkt dat enthousiasme inmiddels af te nemen. Uit nieuw onderzoek van Revolut blijkt namelijk dat 38 procent van de Nederlanders Black Friday dit jaar volledig overslaat. Geen stress, geen volle winkelstraten, geen impulsaankopen: gewoon lekker niet meedoen.
Wij Nederlanders houden van koopjes, maar wachten blijkbaar niet het hele jaar door op Black Friday. Da’s niet gek ook, met ketens die het hele jaar door items voor bodemprijzen aanbieden.
Vooral online shoppen tijdens Black Friday
Wie wél shopt, doet dat vooral vanuit huis. 36 procent shopt via websites of merk-apps, bijna het dubbele van het aantal mensen dat zich nog in de fysieke winkelstraat waagt (19 procent). De grote verrassing? Social shopping via TikTok of Instagram blijft achter: slechts 4 procent koopt via social media, ondanks alle virale shoplogs die onze For You Page domineren.
Nederlanders geven gemiddeld 79 euro uit tijdens Black Week
Toch zijn we met z’n allen nog altijd gevoelig voor Black Friday-deals. Revolut dook in de transactiedata van 2024 en wat blijkt? De gemiddelde Nederlander gaf vorig jaar 79 euro uit tijdens Black Friday-week.
Kortom: we shoppen minder impulsief, maar nog altijd strategisch in de korting. Hoe dat bedrag er dit jaar uit gaat zien, blijft nog even afwachten. Al moeten wij eerlijk toegeven dat we 79 euro héél schappelijk vinden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.nsmbl.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2FScreenshot-33.png)