Personal trainer Victoire legt uit: met dit sportschema heb jij binnen no-time strakke billen

We spraken personal training Victoire Klaassen over de hacks om snel resultaat te boeken in de sportschool. Ook deelde ze met ons haar drie beste oefeningen voor strakke, ronde billen en die lees je hier. Spoiler alert: er mag gezweet worden.

Personal trainer Victoire Klaassen

Victoire Klaassen werkt al meer dan twee jaar als personal trainer. Inmiddels heeft ze veel geleerd over wat wél en wat juist niet werkt. Ze deelde haar meest effectieve oefeningen voor een strakke booty met ons.

Sportschema voor strakke billen

Victoire legt uit: “Zoals met alle krachttraining is afwisseling key. Pak die bilspieren dus stevig aan zou ik zeggen, daarbij lekker afwisselen in oefeningen en gewicht.”

“Ik ben dol op Hip Thrusters en Banded Glute Brigdes. Iets minder dol op lunges en step ups, hoewel ik weet dat die erg goed voor mijn – en ieders – billen zijn. Je benen en billen kunnen best wat hebben, dus gooi er wat gewicht tegenaan.”

Beste oefeningen voor je bilspieren

Wat zijn dan de beste oefeningen voor je bilspieren? Nou, dat zijn er drie om precies te zijn:

1. Banded glute bridges

Neem een fitnesselastiek en plaats deze om je bovenbenen. Ga op je rug liggen met je voeten op een verhoging (een box of bankje doet het altijd prima). Duw je heupen omhoog terwijl je met je knieën het elastiek op spanning zet. Zorg dat je niet helemaal terug komt met je billen op de grond en hou spanning op de band. Voel je je spieren verzuren? Herhaal dan nog acht tot tien keer.

2. Hip Thrusters

Oftewel een ‘omgekeerde’ glute bridge. Hierbij zet je je ellebogen en schouders op een bankje, de voeten op de grond en duw je je heupen omhoog en laat je ze omlaag zakken. Zorg ervoor dat je ook bij deze oefening de grond niet raakt. Kan het zwaarder? Plaats dan wat gewichten op je schoot. Door het balanceren hiervan train je je billen en benen nog weer beter. Als upgrade kun je net als bij de glute bridge een elastieken band om je knieën doen die je benen op spanning houdt.

3. Lunges en step-ups

Pak een gewicht in beide handen en ga ervoor. Bij lunges stap je om en om naar achteren of voren tot je helemaal de grond raakt met je knie. Je benen zijn hierbij beiden in een hoek van negentig graden. Bij step ups zet je een voet op een verhoging en zet je telkens de andere voet bij. Zorg dat je je gewicht goed verdeeld over de voet die je gebruikt om terug te komen van je lunge of omhoog op de box of het bankje. Op die manier gebruik je je been- en bilspieren optimaal.

Nou, dat valt mee toch? Lees hier ook hoe de workouts van Saints en Stars je helpen om je doel te bereiken.

Reageer op artikel:
Personal trainer Victoire legt uit: met dit sportschema heb jij binnen no-time strakke billen
Sluiten