Rihanna’s modehuis Fenty Maison gaat bijna live en dit zijn de eerste beelden

Het is inmiddels bekend dat Rihanna na Fenty Beauty en Savage X Fenty, binnenkort een modehuis lanceert. Madame timmert lekker aan de weg en iedereen heeft het erover. Het modehuis van Rihanna genaamd Fenty Maison is hot topic. Kan jij ook niet wachten op de collectie? Dan vind je hier de eerste beelden.

Het gerucht dat Rihanna een modehuis zou lanceren in samenwerking met miljardenbedrijf LVMH, werd door beide partijen al snel bevestigd. Sindsdien wachten we met smart op de eerste beelden van Rihanna’s ontwerpen. Tot nu, want RiRi en LVMH geven de eerste beelden vrij in aanloop naar de grote presentatie.

Rihanna als ontwerper bij haar Fenty Maison

Rihanna zal op creatief gebied de leiding hebben over Fenty Maison, terwijl Jean-Baptiste Voisin (LVMH) voorzitter is. Rihanna heeft duidelijk voor ogen hoe zij haar modehuis wil hebben, ze vindt het belangrijk dat diversiteit en inclusiviteit de basis vormen van haar modehuis.

“I’m thick and curvy right now, and so if I can’t wear my own stuff then, I mean, that’s not gonna work, right?” aldus Rihanna.

#Rihanna is making a reggae album and it will arrive imminently, but she doesn’t know the exact date yet. As for the name of her ninth album? “So far it’s just been R9, thanks to the Navy,” she said, referencing the term for her crew of fans. “I’m about to call it that, probably ’cause they have haunted me with this ‘R9, R9, when is R9 coming out?’ How will I accept another name after that’s been burned into my skull?” Click the link in our bio for more takeaways from @badgalriri’s exclusive interview with @JeremyOHarris. Photographed by @KristinLeeMoolman, styled by @SuzanneKoller, makeup by @lauren.parsons, hair by Yusef (@yusefhairnyc), manicure by Jenny Longworth (@jennynails), set design by Andrew Tomlinson (@tomotattle).

8,174 Likes, 86 Comments – T: The NYTimes Style Magazine (@tmagazine) on Instagram: “#Rihanna is making a reggae album and it will arrive imminently, but she doesn’t know the exact…”

LMVH is het bedrijf dat in onder andere Louis Vuitton, Dior, Fendi en Givenchy immense aandelen heeft, niet de minste dus. Rihanna werkte al eerder samen met LVMH, Fenty Beauty valt namelijk ook onder het bedrijf. Rihanna stak zelf 30 miljoen in haar modehuis, maar LVMH smeet er nóg meer geld tegenaan en dat maakt hen de grootste aandeelhouder.

“I’ve been slowly evolving throughout the fashion world,” says #Rihanna. “First wearing it, buying it, being recognized for my style and then collaborating with brands. I never just wanted to put my name on something and sell my license. I’m very hands-on, so I wanted to take it slowly and gain respect as a designer.” Click the link in our bio for a first look at @badgalriri’s new fashion line @Fenty, created in partnership with #LVMH, and to read her full interview with the playwright @JeremyOHarris. Photographed by @KristinLeeMoolman, styled by @SuzanneKoller, makeup by @lauren.parsons, hair by Yusef (@yusefhairnyc), manicure by Jenny Longworth (@jennynails), set design by Andrew Tomlinson (@tomotattle).

20.5k Likes, 164 Comments – T: The NYTimes Style Magazine (@tmagazine) on Instagram: “”I’ve been slowly evolving throughout the fashion world,” says #Rihanna. “First wearing it, buying…”

De eerste beelden van Fenty Maison

Dat Rihanna de creatieve touwtjes in handen heeft is maar goed ook, want de items zijn stuk voor stuk prachtig. Vandaag, op 22 mei, is de grote presentatie van Fenty Maison en showen ze elk item van het gloednieuwe modehuis. Het modehuis zal niet alleen kleding verkopen, maar ook high-tech spullen, lifestyle artikelen, footwear en eyewear. Rihanna laat haar eigen kledingstijl spreken in de collectie; we zien veel strakke lijnen en statement items. Ook de klassieke silhouetten en jumpsuits zijn weer van de partij.

In aanloop naar de grote presentatie, delen Rihanna en LVMH alvast een exclusieve preview van het modemerk. Een korte video en een aantal foto’s laten ons alvast proeven van Fenty Maison. En eerlijk is eerlijk, dat smaakt naar meer.

FENTY. IT’S OFFICIAL.

FENTY.com May 29th, 2019

“I want to be as disruptive as possible,” says #Rihanna. “The brand is not traditional. There is no runway show. It’s a new way of doing things because I believe that this is where fashion is going to go eventually.” When Fenty.com goes live on May 29, it will be one of few luxury brands to commit fully to online sales: There are no plans for runway shows, flagship boutiques or third-party sales through department stores. New clothes will instead “drop” each month on the website, similar to the model pioneered by the streetwear brand Supreme. Click the link in our bio for more on @badgalriri’s new fashion line @Fenty, created in partnership with @LVMH. Photographed by @KristinLeeMoolman, styled by @SuzanneKoller, makeup by @lauren.parsons, hair by Yusef (@yusefhairnyc), manicure by Jenny Longworth (@jennynails), set design by Andrew Tomlinson (@tomotattle).

11.5k Likes, 94 Comments – T: The NYTimes Style Magazine (@tmagazine) on Instagram: “”I want to be as disruptive as possible,” says #Rihanna. “The brand is not traditional. There is no…”

“You wear what looks good on you and that’s it,” says #Rihanna. “I’m thick and curvy right now, and so if I can’t wear my own stuff then, I mean, that’s not gonna work, right?” As the first black woman to run a major luxury fashion house, @badgalriri paid close attention to inclusivity when creating the @Fenty clothing line. Indeed, the mission of #Fenty, according to #JahleelWeaver (@illjahjah), a stylist for Rihanna who is now the label’s style director, “is to really speak to how multifaceted today’s woman is. We’re thinking about each release as a different facet to a woman’s wardrobe and how she approaches dressing. Luxury has been defined in the past as one woman, one brand: You know who the Saint Laurent woman is, you understood who the Céline woman was when it was Phoebe. Which is fine, but you think about how that relates to the modern woman. I don’t think she is just one thing, Rih being the perfect example of that.” Click the link in our bio for Rihanna’s full conversation with the playwright @JeremyOHarris, and to see more exclusive images of her new clothing line. Photographed by @KristinLeeMoolman, styled by @SuzanneKoller, makeup by @lauren.parsons, hair by Yusef (@yusefhairnyc), manicure by Jenny Longworth (@jennynails), set design by Andrew Tomlinson (@tomotattle).

15.9k Likes, 146 Comments – T: The NYTimes Style Magazine (@tmagazine) on Instagram: “”You wear what looks good on you and that’s it,” says #Rihanna. “I’m thick and curvy right now, and…”

Vanaf 29 mei is Fenty Maison online te koop. Wie al eerder een item wil bemachtigen moet daarvoor naar Parijs, de pop-up store opent daar namelijk al op 24 mei.

LVMHVogue

Reageer op artikel:
Rihanna’s modehuis Fenty Maison gaat bijna live en dit zijn de eerste beelden
Sluiten