Rihanna’s reactie op Snapchats smakeloze advertentie kost het bedrijf 600 miljoen

Het gaat niet heel lekker op Snapchat HQ. Na een smakeloze advertentie waarin lacherig werd gedaan over huiselijk geweld, besloot Rihanna het bedrijf een open bericht te sturen. En dat heeft Snapcaht duur komen te staan.

Snapchat advertentie

De ongevoelige advertentie kwam van het spel ‘Would You Rather’, dat gebruikers tussen twee situaties laat kiezen. In de advertentie werd gevraagd of je liever ‘Rihanna een klap zou geven’ of ‘Chris Brown een stomp zou geven’. Het was duidelijk dat de app hiermee op een bijzonder smakeloze manier verwees naar het incident tussen de twee artiesten in 2009.
snapchat advertentie
Na behoorlijk wat opschut verwijderde Snapchat de advertentie. Vervolgens kwam het bedrijf met een verontschuldiging, waarin ze vermeldden dat de advertentie nooit geplaatst had mogen worden. “The advert was reviewed and approved in error, as it violates our advertising guidelines. We immediately removed the ad last weekend, once we became aware,” aldus Snapchat. Maar dat was niet genoeg, voor Rihanna. In een Instagram Story reageerde de zangeres op de smakeloze advertentie.
snapchat advertentie
“Now SNAPCHAT I know you already know you ain’t my fav app out there! But I’m just trying to figure out what the point was with this mess! I’d love to call it ignorance, but I know you ain’t that dumb! You spent money to animate something that would intentionally bring shame to DV victims and made a joke of it!!! This isn’t about my personal feelings, cause I don’t have much of them…but all the women, children and men that have been victims of DV in the past and especially the ones who haven’t made it out yet…you let us down! Shame on you. Throw the whole app-oligy away,” aldus Rihanna.

Dip in aandelen

En haar bericht was niet zonder resultaat. De prijs van aandelen van het bedrijf daalde volgens CNBC met bijna vier procent, wat inhield dat de marktwaarde van het bedrijf met zeshonderd miljoen dollar daalde.

Het is niet de eerste keer dat een celeb ervoor zorgt dat Snapchat in één keer een klap krijgt. Een tweet van Kylie Jenner waarin zij haar volgers vroeg of iemand überhaupt de app nog gebruikt, kostte het bedrijf afgelopen maand al anderhalf miljard dollar.

glamour

Reageer op artikel:
Rihanna’s reactie op Snapchats smakeloze advertentie kost het bedrijf 600 miljoen
Sluiten