Fenna Brinkmann
Fenna Brinkmann | LinkedIn Fashion 11 september 2020

Ontwerper Ronald van der Kemp upcyclede 10 looks voor Zalando’s tiende verjaardag

Zalando Nederland viert dit jaar alweer haar tiende verjaardag en dat is reden voor een feestje. Speciaal om die reden lanceert het merk een nieuwe campagne in samenwerking met tien Nederlandse merken én topdesigner Ronald van der Kemp. Hij blies namelijk nieuw leven in tien items door middel van upcycling.

Van Scotch & Soda tot Stieglitz, verschillende Nederlandse merken zijn onderdeel van de campagne Story of a Decade.

Story of a Decade

De campagne, Story of a Decade, werpt aan de hand van geüpcyclede couture looks een blik op mode van toen, nu en de toekomst. Zalando wil met de campagne niet alleen duurzaamheid vieren, maar ook persoonlijkheid en diversiteit. Daarom kozen ze tien Nederlandse talenten die in de upcycled couture items van Ronald van der Kemp te zien zijn.

De talenten dragen allemaal compleet verschillende looks die hun persoonlijkheid vertolken. Onder anderen de getalenteerde make-up artist Celine Bernaerts, internationaal model Nella Roz, balletdanser Christian Yav, ex-topmodel Linda Spierings, artiest en actrice Zoe Love Smith en non-binary acteur Thorn Vineyard schitteren in de Zalando-campagne. De oorspronkelijke kledingstukken komen van Nederlandse merken als Stieglitz, ETQ, Fabienne Chapot en Denham.

zalando tien jaar ronald van der kemp
Zoe Love Smith voor Zalando
zalando tien jaar ronald van der kemp
Thorn Vineyard voor Zalando

#Zalando10Jaar

Voor elk van de tien Nederlandse merken creëerde Ronald van der Kemp tien couture looks. Dit deed hij met leftovers van zijn eigen voorgaande collecties en op maat van de tien Nederlandse talenten. Deze samenwerking resulteerde in gedurfde en verrassende looks met een hoog couturegehalte.

zalando tien jaar ronald van der kemp
Stephanie van der Broek voor Zalando

‘Zalando zet belangrijke stappen in deze tijden van verandering waarin duurzaamheid en diversiteit centraal staan. Wij vinden het mooi om hier een steentje aan bij te mogen dragen. Voor dit jubileum heeft Zalando ons gevraagd om een viering van persoonlijkheid, diversiteit, creativiteit en duurzaamheid neer te zetten. Met deze looks trachten we de persoonlijkheden van de influencers uit te vergroten en de kleren een uitstraling te geven, die past bij deze tijd,’ vertelt Ronald van der Kemp.

Reageer op artikel:
Ontwerper Ronald van der Kemp upcyclede 10 looks voor Zalando’s tiende verjaardag
Sluiten